۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
ارزیابی سلامت قلب با هوش مصنوعی

ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است سلامت قلب و عوامل تاثیرگذار بر آن را ارزیابی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم اولیه پیر شدن زودرس قلب گاهی به اندازه‌ای نامحسوس است که ممکن است متخصصان قلب نیز نتوانند آن‌ها را تشخیص دهند. بنابراین گروهی از محققان انگلیسی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که قادر است عمر قلب را مشخص کند و اعلام کند که سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی تا چه میزان بر روند پیر شدن قلب تأثیر می‌گذارد.

به گفته محققان، هدف از توسعه این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی متوقف کردن روند پیر شدن قلب است تا خطر بروز مشکلاتی مانند سکته قلبی یا دیگر بیماری‌های مرتبط کاهش پیدا کند. قلب برخی افراد بسیار جوان‌تر از سن آن‌ها است، در حالی که قلب برخی افراد از خودشان پیرتر است و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار دارد. هوش مصنوعی می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و عوامل تأثیرگذار بر این روند را معرفی کند.

متخصصان معتقدند که اسکن، نوار قلب و اندازه‌گیری فشار خون از جمله روش‌های ارزیابی سلامت قلب است، اما این موارد به ارزیابی لحظه‌ای وضعیت قلب منجر می‌شود و ممکن است روزبه‌روز تغییر کند، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند فرسودگی‌هایی را نشان دهد که به دلیل سیگار کشیدن، پیروی از رژیم غذایی نامناسب و نداشتن فعالیت بدنی با گذر زمان روی هم انباشته شده است. ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی صدها مورد جزئی و کوچک را در تصاویر سه‌بعدی اسکن MRI بررسی می‌کند و با تصویر پنج هزار فرد دیگر در سنین مختلف مقایسه می‌کند که سبک زندگی سالمی داشته‌اند.

کد خبر 686520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.