نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا امشب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه آئین پایانی این سوگواره امشب با معرفی برترین‌های این سوگواره در بخش‌های بخش‌های تعزیه، کتیبه و پرچم، عکس عاشورا و طراحی لباس عاشورایی به کار خود پایان می‌دهد، گفت: برگزیدگان در بخش‌های مجموعه عکس و تک عکس از سوی هیئت داوران بخش عکس متشکل از «محسن کابلی»، «سعید فرجی»، «عباس میرهاشمی»، «حمید سبحانی» و «احسان کمالی» معرفی می‌شوند.

صادقی ادامه داد: «داوود فتحعلی بیگی»،دکتر «محمدحسین ناصربخت»، «علی عزیزی» و «قاسم مهرنیا» و «حسین حصاری» نیز برگزیدگان بخش تعزیه را در بخش انفرادی و گروهی اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزیدگان بخش کتبه و پرچم نیز از سوی هیئت داورانی متشکل از دکتر «غلامرضا معروف»، «سید سعید کریمی» و «مصطفی معمی وند» معرفی می‌شوند، اظهارداشت: «سیده زهرا فخر نبی»، «مهسا ارزمانی» و «یاسرنیکنام» برترین‌های خود را نیز در بخش طراحی لباس عاشورا اعلام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به بخش‌های در نظر گرفته شده در آئین پایانی سوگواره اشاره کرد و افزود: هنرنمایی ۳ نسل از تعزیه خوان‌های پیشکسوت، جوانان و نوجوانان، روایتگری بخشی «حسین ولی نژاد» دارنده درجه یک هنری، اجرای ضرب زورخانه ای توسط «مرشد مشکان» و تجلیل از ۹ نفر از پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی در زمره برنامه‌های درنظر گرفته شده در این آئین پایانی سوگواره است.

بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی از شانزدهم ماه جاری در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است که پس از داوری ۷ اثر تعزیه در بخش انفرادی، و ۱۴ اثر در بخش گروهی در تماشاخانه شمس و ترنج امشب با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: برنا

کد خبر 686410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.