«جهان به سفر می‌رود»‌ روایتی که از تصویرگری شروع شد

کتاب «جهان به سفر می‌رود» نوشته حانیه و زهرا شجاعی از سوی نشر ادامه واحد کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش ایمنا، «جهان به سفر می‌رود» اولین کتاب تألیفی نشر ادامه برای بچه‌های پیش‌دبستانی و کوچک‌تر است؛ کتابی بامزه درباره سفر، دوستی و پیدا کردن راه‌حل‌های تازه برای مشکلات قدیمی، که دوست محیط‌زیست هم است.

این کتاب که اولین کتاب این مجموعه خواندنی است، خوانندگانش را به سفری برای پیدا کردن خانه‌ای نو می‌برد. «جهان» مثل خیلی از بچه‌ها و آدم‌بزرگ‌ها حوصله‌اش سر رفته و دنبال جایی است که در آنجا خوش بگذراند؛ او در راه پیدا کردن خانه جدید، چیزهایی را می‌بیند که همیشه همین دور و بر، جلوی چشم یا پشت سرش بوده‌اند، اما او دقت نمی‌کرده است.

در توضیح این کتاب آمده است: «حانیه و زهرا شجاعی، خواهران تصویرساز کتاب «جهان به سفر می‌رود» هستند؛ زهرا شجاعی برای ساختن مجسمه‌های کتابشان از وسیله‌های بازیافتی و تکنیک پاپیه‌ماشه استفاده کرده است، او تصمیم گرفته بود تصاویر مجسمه‌هایش را برای جشنواره‌های بین‌المللی کتاب بفرستد، اما حانیه شجاعی با دیدن عکس‌های بامزه مجسمه‌ها، ایده نوشتن داستانی دنباله‌دار را به خواهرش داد و بعد از آن، سفر جهان و دوستانش شروع شد؛ هرکدام از مجسمه‌های این کتاب در یک گوشه جهان بودند و برای گرفتن عکس دسته‌جمعی و ساختن کتابی تازه، باید دوباره دور هم جمع می‌شدند. سفر شخصیت‌های کتاب «جهان به سفر می‌رود» از کیش شروع شد و تا اتریش و شارجه ادامه پیدا کرد؛ جایی که تصویرسازی‌های این کتاب خلاق و نوآورانه برنده مدال شارجه شدند. بعد از آن، کتاب با همکاری تصویرسازها و گروه نویسندگان نشر ادامه صاحب قصه‌ای قشنگ شد تا ماجرای سفرهای جهان و دوستانش حالاحالاها ادامه داشته باشد.»

انتشارات ادامه این کتاب را به قیمت ۹۸ هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

کد خبر 686296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.