توسعه زیرساخت‌های شهر در راستای خدمت‌رسانی متوازن به شهروندان

شهردار قزوین گفت: انجام پروژه‌های عمرانی در راستای توسعه زیرساخت‌های شهری و خدمت‌رسانی متوازن به شهروندان در همه محلات شهر با اولویت مناطق کم‌برخوردار در دستور کار شهرداری است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور ارتقای جلوه بصری و حفظ طراوت و شادابی محیط بوستان شهید بابایی قزوین، عملیات تخریب بخشی از بستر ناکارا در این بوستان انجام و با خاک‌ریزی زراعی و آماده‌سازی بستر، میدانی از گل‌های زیبای زینتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه عملیات هرس و فرم‌دهی گیاهان پرچینی به صورت دوره‌ای در برنامه کاری قرار دارد، افزود: نتایج حاصل از عملیات هرس پرچین‌ها، حذف شاخه‌های اضافی و ایجاد شکل ظاهری مناسب در زیباسازی منظر فضای سبز شهری است.

شهردار قزوین با بیان اینکه مبلمان بوستان بانوی بهشت شهر قزوین نوسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در ادامه طرح بازسازی و نوسازی بوستان‌های شهر قزوین و ایجاد امکانات مناسب برای رفاه حال شهروندان و بهره‌مندی از مبلمان مطلوب، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله مستهلک و فرسوده بوستان بانوی بهشت جمع‌آوری شد و جای‌گذاری مبلمان جدید در دستور کار قرار دارد.

صباغی از استمرار مرمت و لکه‌گیری آسفالت در سطح معابر ناحیه مهدیه منطقه سه شهرداری خبر داد و تاکید کرد: مردادماه امسال دو هزار و ۱۰۰ مترمربع لکه‌گیری و روکش دستی آسفالت و ۳۰۰ مترمربع ترمیم ترانشه در ناحیه سه شهرداری اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سطح زیرساخت‌های شهری، عملیات جدول‌گذاری کانیو به طول ٢٠٠ متر در محله حکم‌آباد، کوچه فروغ، توسط پیمانکار ناحیه شهید بهشتی منطقه دو قزوین انجام شد.

شهردار قزوین اضافه کرد: جدول کانیو یک نوع جدول بتنی خاص است که برای هدایت مسیر جریان آب‌های سطحی یا جریان فاضلاب در مسیر کوچه‌ها و خیابان‌ها به کار گرفته می‌شود.

صباغی با بیان اینکه ساختمان ناحیه شهید بابایی در پارک الغدیر در خیابان شهید بابایی به منظور ارتقای کیفیت خدمات شهرداری به شهروندان قزوین در حال احداث است، تصریح کرد: عملیات عمرانی بتن‌ریزی سقف ساختمان به انجام رسیده است.

وی از اجرای دو هزار و ۴۰۰ متر لکه‌گیری و روکش آسفالت و ۲۸۶ متر طول جدول‌گذاری در سطح ناحیه آزادگان واقع در منطقه چهار شهرداری قزوین خبر داد و گفت: مردادماه امسال ۲۸۶ مترمربع ترمیم و احداث جدول و ۴۲ مورد نصب دریچه و پل فلزی در ناحیه آزادگان به انجام رسید، همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های شهری و خدمت‌رسانی متوازن به شهروندان انجام پروژه‌های عمرانی در همه محلات منطقه چهار و با اولویت مناطق کم‌برخوردار از امکانات شهری در دستور کار مجموعه قرار دارد.

شهردار قزوین از رفع خطر شکست زمین مقابل در ورودی امام‌زاده سلطان سید محمد (ع) خبر داد و گفت: این حادثه به علت وجود آب‌انبارها، اتاقک‌های قدیمی و نرم بودن خاک زمین اتفاق افتاد که با حضور به‌موقع عوامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین آسیبی به شهروندان نرسید.

صباغی افزود: با نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین و توسط ناحیه امام‌زاده حسین (ع) و واحد اجرایی سامانه ۱۳۷ با ریختن آهک و شیفته، این خطر رفع شد.

کد خبر 686264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.