پلمب ۱۶ واحد مشاور املاک متخلف در قزوین

رئیس اداره صمت استان قزوین از پلمب ۱۶ واحد مشاور املاکی متخلف به دلیل فعالیت غیرمجاز خبر داد و گفت: در شهرستان البرز ۴۸۰ واحد صنفی مشاور املاک فعالیت دارد.

عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ورود این سازمان به حوزه نظارت بر بازار املاک شهرستان البرز، اظهار کرد: در راستای ساماندهی، پیشگیری و مقابله با تخلفات صنفی بنگاه‌های مشاورین املاک و خودرو، طی بازدید از ۱۱۰ واحد مشاور املاک و خودرو در شهرستان البرز ۴۵ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: امروز ۱۶ واحد صنفی مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمپ شده‌اند.

رئیس اداره صمت استان قزوین اضافه کرد: گشت‌های مشترک نظارت بر املاک و خودرو در شهرستان البرز با محوریت اداره صمت و راه و شهرسازی و با همکاری دستگاه قضا، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اتحادیه مشاور املاک انجام می‌شود.

افضلی از شناسایی ۹ مورد تخلف مشترک در بنگاه‌های معاملاتی املاک خبر داد و گفت: گشت‌های کنترل اثر بسزایی برای کنترل قیمت اجاره‌بها و مسکن و کاهش تخلفات صنفی خواهد داشت.

وی افزود: در گشت‌های مشترک کنترل ثبت قرارداد اجاره‌بها در سامانه و اخذ کد رهگیری، داشتن پروانه کسب، حضور متصدی یا مباشر در واحد صنفی، گران‌فروشی و دریافت حق‌الزحمه بیش از تعرفه تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه بررسی می‌شود.

رئیس اداره صمت استان قزوین با بیان اینکه طرح نظارت و بازرسی بر فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح تمام بنگاه‌های فاقد مجوز پلمب خواهد شد.

افضلی تاکید کرد: بنگاه‌های املاکی که تاکنون موفق به اخذ جواز کسب نشدند هر چه سریع‌تر جهت دریافت پروانه کسب خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: از مجموع ۸۸۴ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه مشاورین املاک شهرستان البرز، ۴۸۰ واحد صنفی مشاور املاک و ۸۰ واحد صنفی نمایشگاه خودرو هستند.

کد خبر 686225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.