خبر مهم شورای رقابت برای قیمت خودرو

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: براساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به هیچ عنوان قرار نیست هر سه ماه یک بار قیمت خودرو افزایش پیدا کند و اولویت امروز شورای رقابت تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

به گزارش ایمنا، سپهر دادجوی توکلی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر بررسی افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت، اظهار کرد: هنوز هیچ نامه و لیست قیمتی از سوی سازمان حمایت به این بخش ارسال نشده و به نوعی بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد.

وی با انتقاد از اینکه بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به هیچ عنوان قرار نیست هر سه ماه یک بار قیمت خودرو افزایش پیدا کند، افزود: بر اساس این دستورالعمل شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت، تصریح کرد: اولویت امروز شورای رقابت تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

وی گفت: برخی گمانه زنی‌ها در مورد تصمیمات شورای رقابت برای قیمت خودرو آن‌هم بدون اطلاع فقط بازار خودرو را ملتهب خواهد کرد که این موضوع مصرف کنندگان را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان پیش از این اظهار کرد: اواخر تیر ماه دوباره صورت‌های مالی خودروسازان بررسی شد و هزینه‌های سال ۱۴۰۱ محاسبه شد و بر اساس محاسبات شورای رقابت باید بین ۳۵ تا ۳۸ درصد قیمت خودروها افزایش یابد. درواقع بیش از یک هفته قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت در اختیار شورای رقابت قرار داده شده اما شورا در این مورد تعلل می‌کند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه شورای رقابت بر اساس محاسبات سازمان حمایت افزایش ۱۰ تا ۴۹ درصدی قیمت خودروها را اعلام کرد. البته این افزایش قیمت با دخالت معاون اول رئیس‌جمهور و برخلاف محاسبات ابلاغ شد که در سه ماه نخست سال ۹ هزار میلیارد تومان زیان به ایران خودرو تحمیل کرد.

نعمت‌بخش گفت: معاون اول رئیس‌جمهور با این اقدام مدیون ۴۰ میلیون سهامدار ایران خودرو و سایپا شد و باید در روز حساب پاسخگوی ظلم و زیان تحمیلی به سهامداران این شرکت‌ها باشد.

کد خبر 686166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.