مدیریت بحران روی مدار آماده‌باش / گرد و غبار مهمان آسمان تهران می‌شود

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و با توجه به صدور هشدار نارنجی توسط این سازمان، شهروندان تهرانی منتظر وزش باد شدید تا خیلی شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره کل هواشناسی استان تهران از هشدار نارنجی‌رنگ هواشناسی برای این استان خبر داد و اعلام کرد: «وزش باد شدید تا خیلی شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک امروز و فردا (هجدهم و نوزدهم شهریورماه) در استان تهران و دوشنبه (بیستم شهریورماه) در غرب و نیمه‌جنوبی و ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.»

حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، امروز _ شنبه هجدهم شهریورماه_ در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران که با حضور مدیرکل هواشناسی استان و سایر اعضای کارگروه در اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه اضطرار افزود: در این جلسه مقرر شد که تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا روز دوشنبه بیستم شهریورماه در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و آسم، سالمندان و کودکان از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند، تصریح کرد: از شهروندان در خواست می‌کنم فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم، برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ بسته شود و از باز و بسته کردن غیرضروری آن پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک‌کننده‌های شیمیایی و گندزداها تا جای ممکن از این مواد کمتر استفاده شود.

یزدی‌مهر خاطرنشان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران هنگام بروز پدیده گرد و غبار این است که افراد از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند و مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

کاهش دمای هوای تهران / احتمال انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور

با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از امشب تا پایان روز یکشنبه با توجه به تشدید ناپایداری‌ها گاهی وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی استان با رخداد تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک همچنین تا روز دوشنبه احتمال انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

در ارتفاعات شمال شرق استان روز یکشنبه از بعدازظهر تا شب، گاهی رگبار با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روزهای یکشنبه تا دوشنبه کاهش به نسبت محسوس دما رخ خواهد داد.

ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (نوزدهم شهریورماه) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و طی دوشنبه (بیستم شهریورماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 686127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.