کاهش مصرف آب و انرژی با سیستم خنک‌کننده پاریس

پاریس میزبان بزرگ‌ترین سیستم سرمایش اروپا است؛ این سامانه افزایش ۵۰ درصدی کارآمدی انرژی و کاهش ۶۵ درصدی مصرف آب شهری را در صورت پیاده‌سازی در سراسر پایتخت فرانسه به همراه خواهد داشت. مدیران شهر در نظر دارند به‌منظور کمک به خنک‌سازی هرچه بیشتر سازه‌های مورد استفاده در المپیک ۲۰۲۴، آن را توسعه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان پاریس از استراتژی جدید خود به‌منظور افزایش آمادگی شهر برای مسابقات المپیک ۲۰۲۴ خبر داده و مدعی شده‌اند سیستم خنک‌کننده زیرزمینی را توسعه خواهند داد تا دمای هوای سراسر پایتخت را حین اجرای رویدادهای ورزشی در سطح پایینی نگه دارند. سیستم سرمایشی زیرزمینی پایتخت فرانسه که بزرگ‌ترین سامانه خنک‌کننده سراسر اروپا به‌حساب می‌آید، برای اولین بار با هدف پایدارسازی کاهش دما در شهر و ابتدا در ساختمان‌های فرهنگی مختلفی مانند موزه لوور و موزه گران‌پاله اجرا شد و سپس بعضی از مراکز تجاری و ساختمان‌های عمومی دیگر شهر را نیز در بر گرفت. برنامه‌ریزان پاریس ادعا کرده‌اند که به‌تازگی بسیاری از مدیران مراکز دیگر پایتخت فرانسه نظیر مدارس، بیمارستان‌ها و حتی دانشگاه‌ها نیز خواهان اجرای این طرح در محل خود شده‌اند و همین امر مدیران را به توسعه آن با دو هدف اصلی، یعنی رفع نیازهای شهروندان و آمادگی بیشتر برای مسابقات المپیک ۲۰۲۴ سوق داده است.

افزایش کارآمدی انرژی و کاهش مصرف آب با سیستم خنک‌کننده پاریس

عملکرد سیستم خنک‌کننده پاریس

سیستم خنک‌کننده زیرزمینی پاریس آب مورد نیاز خود را از رودخانه سن می‌گیرد که این آب در لوله‌هایی تعبیه شده در عمق ۳۰ متری سطح زمین جریان پیدا می‌کند و علاوه بر تسهیل توزیع آب در سازه‌های مشمول پروژه، فضاهای زیرین آن‌ها را خنک نگه می‌دارد که این امر کاهش دمای سراسر محیط را به دنبال دارد. جالب است بدانید که این رویکرد در مقایسه با سیستم‌های خنک‌کننده معمولی سازه‌ها به میزان ۳۵ درصد کمتر الکتریسیته نیاز دارد که این امر به سهم خود در کاهش مصرف انرژی شهری و به حداقل رسیدن انتشار کربن نقش مهمی ایفا می‌کند. در نتیجه، توسعه سیستم خنک‌کننده زیرزمینی در سایر سازه‌های شهری خواهد توانست به کاهش قابل توجه دمای سراسر پاریس و به حداقل رسیدن انتشار گازهای آلاینده کمک زیادی کند، ضمن این‌که بر اساس تحقیقات انجام شده افزایش ۵۰ درصدی کارآمدی انرژی را به دنبال خواهد داشت و مصرف آب شهری را تا ۶۵ درصد کاهش خواهد داد.

افزایش کارآمدی انرژی و کاهش مصرف آب با سیستم خنک‌کننده پاریس

کد خبر 686002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.