دشمن از زمینه‌سازی اربعین برای تمدن مهدوی هراس دارد

امام جمعه شهر گچساران، گفت: ترس دشمن از شکوه و عظمت اربعین حسینی، این است که این مراسم زمینه‌ساز تمدن مهدوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز_ جمعه هفدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی این هفته با بیان اینکه اربعین، زمینه‌ساز ظهور خواهد بود، اظهار کرد: ۲۸ صفر رحلت شهادت‌گونه پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است که به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم، امام حسن علیه‌السلام زمینه را برای انقلاب و قیام امام حسین علیه‌السلام آماده کردند، پس شناخت امام حسن علیه‌السلام و مطالعه درباره شخصیت بزرگ ایشان ضروری است.

وی افزود: آخرین روز ماه صفر نیز شهادت امام رضا علیه‌السلام است، طبق حدیثی از امام رضا علیه اسلام نماز بدون حب اهل‌بیت علیهم‌السلام قبول نخواهد بود و حب اهل‌بیت علیهم‌السلام بدون عبادت هم قبول نیست.

خطیب جمعه گچساران گفت: ۲۲ شهریور روز وقف است که به خدمتگزاران نهاد وقف نیز این روز را تبریک عرض می‌کنم و روایت داریم که «ای مردم هرکسی که از دنیا رفت به دنبالش سودی نخواهد برد مگر این در دوران حیاتش صدقه داده باشد».

وی با اشاره به کتاب شهید مطهری به نام اسلام و مقتضیات زمان گفت: ایشان در این کتاب می‌فرمایند؛ «گذشت زمان خیلی از مسائل را تفسیر و تبیین می‌کند» شاهد بودیم که هرسال مراسم اربعین باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجازی، گفت: هیچ تفکری در عالم چنین عظمتی را نمی‌تواند ایجاد کند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ «عشقی که خداوند در دل محبان اباعبدالله علیه‌السلام قرارداد هیچ قدرتی، هیچ زمانی و هیچ‌کسی نمی‌تواند سر بِبُرد» به این معناست که این ارتباط قطع نشدنی است.

وی افزود: بنابراین از سراسر عالم پیرزن و پیرمرد، جوان و نوجوان، کودک و بزرگ‌سال با ادایان، مذاهب، سلایق، تفکرات و نژادهای مختلف در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

امام جمعه شهر گچساران، با بیان اینکه دشمن می‌ترسد اجتماع عظیم اربعین به تمدن مهدوی تبدیل شود، تصریح کرد: هرچند این عظمت را باید هرچه بیشتر به نسل‌های آینده منتقل کنیم، امام (ره) می‌فرمایند هرکجا دیدید دشمن از شما تعریف کرد بدانید که راه را کج رفته‌اید و هرکجا دشمن از شما عصبانی بود پس بدانید راه را درست رفته‌اید.

وی افزود: این روزها تلاش‌های مکارانه آمریکا برای ادامه جنگ اوکراین را شاهد هستیم، هدف غرب نجات اقتصادشان است، چرا که بیشترین بدهکاری در جهان را آمریکا دارد و از طریق ادامه جنگ و فروش تسلیحات جنگی به دنبال جبران این خسارت است.

کد خبر 685933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.