طراحی اپلیکیشنی واحد برای انواع خدمات جابه‌جایی در بروکسل

بروکسل بلژیک یک اپلیکیشن تلفن همراه طراحی کرده است که قابلیت استفاده برای انواع خدمات جابه‌جایی محلی را در سرتاسر شهر دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت بلژیک از جدیدترین اپلیکیشن تلفن همراه شهر با عنوان فلویا (Floya) برای ساکنان و بازدیدکنندگان بروکسل رونمایی کرد که امکان ادغام حمل‌ونقل به‌عنوان یک سرویس (MaaS) را با ترکیبی از همه خدمات حمل‌ونقل عمومی و خصوصی در یک مکان مناسب یعنی در گوشی هوشمند کاربران به ارمغان می‌آورد.

طراحی و توسعه این ابزار دیجیتالی به‌منظور برآوردن نیازهای تردد کاربران و در راستای افزودن عنصر انعطاف‌پذیری و واکنش سریع به سیستم جابه‌جایی در سراسر شهر، با همکاری اپراتور حمل‌ونقل عمومی محلی بروکسل و سازمان کل حمل‌ونقل شهری آن انجام گرفته است. این اپلیکیشن همچنین به‌عنوان راهکاری برای تشویق شهروندان معرفی شده است تا خودروهای خود را رها کنند و پس از بررسی گزینه‌های مختلف تردد برای جابه‌جا شدن میان مبدأ و مقصد خود، از گزینه‌هایی به جز راندن اتومبیل‌های شخصی بهره بگیرند.

طراحی اپلیکیشنی واحد برای انواع خدمات جابه‌جایی در بروکسل

اپلیکیشن جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به نصب چندین برنامه حمل‌ونقل مجزا روی گوشی‌های خود، به‌راحتی و تنها با کلیک روی یک برنامه به روش‌های مختلف حمل‌ونقل در بروکسل دسترسی یابند و پس از برنامه‌ریزی برای سفر خود به رزرو و پرداخت هزینه تعیین شده اقدام کنند.

این اپلیکیشن در حال حاضر شامل چهار اپراتور حمل‌ونقل عمومی یعنی مترو، تراموا، اتوبوس و قطار و چندین سرویس مشترک کرایه اسکوتر، دوچرخه و ماشین است. همچنین ابزاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند پس از پرداخت هزینه، به راحتی قفل دستگاه‌های جابه‌جایی اشتراکی رزروشده خود را باز کنند و به اطلاعاتی در مورد اختلالات احتمالی یا مسیرهای انحرافی در طول مسیر انتخابی دسترسی داشته باشند که با پیشنهاد مسیرهای جایگزین آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند.

طراحی اپلیکیشنی واحد برای انواع خدمات جابه‌جایی در بروکسل

اپلیکیشن جدید از تمام اپلیکیشن‌های قبلی پیشرفته‌تر است، زیرا به‌نحوی هوشمندانه گزینه‌های بخش خصوصی را نیز محاسبه و پیشنهاد می‌کند. این اپلیکیشن با هدف ارائه خدمات جابه‌جایی بروکسل به‌عنوان یک اکوسیستم یکپارچه و بدون در نظر گرفتن اهداف اقتصادی انواع شیوه‌های جابه‌جایی طراحی شده است و از آنجا که حمل‌ونقل در بروکسل به‌طور دائم در حال تحول است، به‌طور قطع همواره به‌روزرسانی خواهد شد تا با ارائه گزینه‌های بیشتر و جدیدتر برای کاربران، کنار گذاشتن اتومبیل‌های شخصی و روی آوردن به گزینه‌های حمل‌ونقل انبوه و عمومی را به انتخابی خودخواسته برای شهروندان و گردشگران بروکسل تبدیل کند.

کد خبر 685831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.