کشف کلاهبرداری میلیاردی با فروش گوشی‌های هوشمند تقلبی

فرمانده انتظامی شهرستان خمین از کشف کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریالی فروش گوشی های تلفن هوشمند تقلبی در این شهرستان خبر داد.

هادی افراسیابی پنجشنبه ۱۶ شهریورماه در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در پی دریافت گزارش از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها در خرید گوشی تلفن هوشمند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأمورین قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور مالباختگان در پلیس آگاهی و طرح شکایت از سوی آنها، با هماهنگی قضائی تحقیقات مقدماتی در خصوص این موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از کنترل گوشی‌ها که به صورت ماهرانه‌ای پلمپ شده بودند و استعلام از سامانه همتا مشخص شد، گوشی‌ها تقلبی بوده و اصالت ندارد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه رسیدگی به این پرونده متهم شناسایی و دستگیر شد اضافه کرد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و مشاهده شواهد و قرائن موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به فروش ۷ دستگاه گوشی آیفون تقلبی به مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به مالباختگان اعتراف کرد.

افراسیابی افزود: متهم با سو استفاده از اطمینان مالباختگان و صدور چک اقدام به این کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده‌ای برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

کد خبر 685805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.