مقاومت در نوار غزه تهدیدی راهبردی برای اسرائیل است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت:‌ حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی توانایی‌های زیادی برای تهدید رژیم صهیونیستی دارند، به ویژه با توجه به وضعیت و مشکلات داخلی اسرائیل، مقاومت در نوار غزه تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به‌شمار می‌رود.

ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دیدار اخیر وزیر امور خارجه ایران با فرماندهان حماس و جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: در زمانی که اسرائیل گروه‌های مقاومت را به ترور و سرکوب تهدید می‌کند، سفرها و دیدارهای مکرر وزیر امور خارجه ایران در چارچوب رابطه دولت جدید جمهوری اسلامی با فلسطین و با نمایندگان مردم فلسطین، بیانگر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و حمایت از گروه‌های مقاومت در مقابله با اسرائیل است.

وی افزود: دولت ایران اقدامات و دیپلماسی بسیار خوبی در همه زمینه‌ها برای کاهش مشکلات منطقه و تبدیل آن به منطقه‌ای که کشورهای آن به مسئله فلسطین اهمیت دهند و برای مقابله با رژیم صهیونیستی آماده شوند و موانعی برای روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به‌خصواً با این دولت راست‌گرای فاشیستی ایجاد کنند، انجام داده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، با بیان اینکه کرانه باختری دیگر آرام نخواهد بود، افزود: مقاومت در کرانه باختری روز به روز در حال افزایش و گسترش است و روزانه بیش از ۲۰ عملیات که بیشتر آنها عملیات ویژه است در کرانه باختری انجام می‌شود، همچنین رژیم صهیونیستی یگان‌های بسیاری را در کرانه باختری مستقر کرده است و عملیات‌های زیادی را علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد. مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و نوار غزه نیز آماده انجام هرگونه اقدامی هستند، اما اسرائیل تلاش می‌کند از هرگونه نبرد علنی با حزب‌الله پرهیز کند، بنابراین نبرد علنی از جانب اسرائیل انتظار نمی‌رود.

ابوشریف تصریح کرد: اما در نهایت رژیم صهیونیستی ممکن است برای خروج از بن بست سیاسی و مشکلات داخلی خود، منطقه را ناآرام کند. بنابراین ما باید همیشه محتاط و هشیار باشیم و باید همیشه آماده رویارویی با رژیم صهیونیستی باشیم، هر چند این رژیم از هرگونه رویارویی واقعی و همه جانبه پرهیز می‌کند، اما در نهایت یا در نوار غزه و یا در کرانه باختری از خود واکنش نشان می‌دهد، البته امکان رویارویی همه جانبه اسرائیل به ویژه با حزب‌الله هنوز ضعیف است، چراکه جبهه داخلی اسرائیل، از جمله اجتماعی، سیاسی یا نظامی، هنوز درگیر مشکلات زیادی است.

وی ادامه داد: به نظر من، امروز ورود مقاومت به کرانه باختری و شعله‌ور شدن آتش در کرانه باختری، نگرانی بزرگی برای نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل ایجاد کرده و به همین سبب گردان‌های اسرائیلی در کرانه باختری به بیش از ۲۲ گردان افزایش یافته است و اسرائیل در حال تشکیل واحدهای تخصصی جدید در کرانه باختری است و این اقدام انرژی زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی صهیونیستی گرفته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، با اشاره به اینکه اکنون مقاومت در نوار غزه و جنوب لبنان از توانمندی‌های بالایی برخوردار است، افزود: حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی نیز توانایی‌های زیادی برای تهدید رژیم صهیونیستی دارند، به ویژه با توجه به وضعیت و مشکلات داخلی اسرائیل، مقاومت در نوار غزه تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به‌شمار می‌رود. با این وجود، رژیم صهیونیستی در حالت آماده‌باش برای هرگونه اقدام علیه اسرای فلسطینی است و این اقدامات عامل بزرگی برای به حرکت درآوردن ملت فلسطین و مقاومت به‌شمار می‌رود.

ابوشریف خاطرنشان کرد: اکنون بن غفیر (وزیر امنیت ملی اسرائیل) تصمیماتی علیه اسرای فلسطینی گرفته است، اما سرویس‌های امنیتی صهیونیستی و کارشناسان نظامی و سیاسی از خطرناک بودن چنین تصمیماتی آگاه هستند.

کد خبر 685695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.