بزرگراه پیرانشهر-نقده با هدف افزایش ترانزیت کالا و تردد زائران احداث می‌شود

نماینده مردم پیرانشهر، سردشت و میرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث بزرگراه پیرانشهر-نقده گفت: این پروژه با هدف تسهیل ترانزیت و حمل و نقل کالا از مرز بین‌المللی تمرچین و تردد زائرین اربعین حسینی احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حسین پور در محور پیرانشهر- نقده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات عمرانی احداث بزرگراه در محور نقده- پیرانشهر به طول ۴۵ کیلومتر و در سه قطعه از سال گذشته آغاز شده و به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی افزود: از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به خاطر نظارت شبانه روزی برای اجرای پروژه‌ای شکیل با استانداردهای بزرگراهی تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم پیرانشهر، سردشت و میرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این محور در شأن مردم منطقه آماده شده است، گفت: این پروژه دو هدف اصلی را دنبال می‌کند که نخستین بحث ترانزیت و حمل و نقل کالا از مرز بین‌المللی تمرچین و هدف دوم تردد زائرین اربعین حسینی است.

حسین‌پور ادامه داد: با تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی از سال گذشته تمرچین پیرانشهر محل عبور زائرین شده که اقدامی بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: قطعه اول بزرگراه پیرانشهر-نقده با ۹۸ درصد پیشرفت در مرحله نهایی قرار دارد، قطعه دوم در مرحله پایانی است و به زودی تا سه راهی پسوه پیشرفت خواهد داشت و عملیات عمرانی قطعه سوم نیز تا روستای قارنا در مراحل پایانی است.

نماینده مردم پیرانشهر، سردشت و میرآباد تأکید کرد: هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه و کم بودن تعداد ماه‌های فصل کاری و همچنین توپوگرافی منطقه پیشرفت در پروژه را به این سرعت شاهد باشیم و در این پروژه پیمانکاران بدون وقفه کار کردند.

کد خبر 685626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.