۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
افزایش مناطق کم‌کربن در لندن

صادق‌ خان، شهردار لندن پایتخت انگلستان، از افزایش مناطق کم‌کربن در شهر خبر داده و مدعی شده است تعداد آن‌ها را به ۳۲ محله خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه رویکرد توسعه مناطق کم‌کربن لندن مزایای بسیاری را برای شهر به دنبال دارد، با این حال انتقادهای بی‌شماری را نیز به دنبال افزایش هزینه زندگی در پی داشته است. البته حمایت بسیاری از مدیران و شهروندان نیز از طرح توسعه این مناطق صادق خان را به افزایش توسعه این محله‌ها با هدف تحقق اهداف صفر کربن و ترویج تردد سبز سوق داده به‌طوری که قرار است به‌زودی تعداد این مناطق به ۳۲ مورد برسد. اجرای طرح مناطق کم‌کربن ممنوعیت یا جریمه ۱۲.۵۰ پوندی را برای تردد رانندگان در این محله‌ها در پی خواهد داشت و چنانچه جریمه به موقع پرداخت نشود، مقدار آن به ۱۸۰ پوند افزایش خواهد یافت.

صادق خان امیدوار است که افزایش مناطق کم‌کربن به ایجاد محیط‌هایی سبزتر و سالم‌تر برای سکونت شهروندان منجر شود و کاهش نرخ شیوع بیماری‌های مختلف نظیر آسم و زوال عقل را به دنبال داشته باشد.

توسعه مناطق کم‌کربن

توسعه اولین منطقه کم‌کربن که در آن تردد خودروها به منطقه مرکزی لندن ممنوع و مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین توسط رانندگان بود، در سال ۲۰۱۹ اجرا شد و در سال ۲۰۲۱ خیابان‌های بیشتری را در بر گرفت. در این راستا، خودروهای سنگین که شش استاندارد اتحادیه اروپا برای کیفیت هوا را برآورده نمی‌کرد و همچنین خودروهای بنزینی با میزان انتشار بالای کربن حق تردد در منطقه مورد نظر را نداشته و در صورت عبور و مرور موظف به پرداخت جریمه‌های بالایی بوده‌اند. دارندگان موتورسیکلت‌هایی که سه استاندارد اتحادیه اروپا را برآورده نمی‌کند نیز هنگام ورد به منطقه کم‌کربن باید هزینه‌ای را واریز کنند در غیر این صورت اجازه تردد در خیابان‌های آن را نخواهد داشت.

جالب است بدانید که دولت لندن به منظور تشویق شهروندان به جایگزینی وسایل نقلیه خود به خودروهای الکتریکی در ابتدای سال ۲۰۲۳ از صرف هزینه‌ای ۱۱۰ میلیون پوندی به عنوان کمک هزینه خرید خبر داد که بودجه اختصاصی بسته به انواع خودروها متفاوت و بین هزار پوند برای موتورسیکلت‌ها تا دو هزار پوند برای سایر وسایل نقلیه موتوری اعلام شد. در ماه گذشته این کمک هزینه به میزان ۵۰ میلیون پوند افزایش یافت و تمام شهروندان مشمول دریافت آن شدند.

کد خبر 685574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.