رتبه‌بندی استعدادهای جهانی در اقتصادها

داده‌های رتبه‌بندی استعدادهای جهانی نشان می‌دهد در میان ۶۳ اقتصاد جهان، سوئیس برای ششمین سال متوالی، پیشتاز در جذب و حفظ استعدادها باقی مانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رتبه‌بندی استعدادهای جهانی وضعیت و توسعه شایستگی‌های لازم برای شرکت‌ها و اقتصاد را برای دستیابی به خلق ارزش بلندمدت ارزیابی می‌کند. این کار را با استفاده از مجموعه‌ای از شاخص‌ها انجام می‌دهد که توسعه، حفظ و جذب نیروی کار بسیار ماهر داخلی و بین‌المللی را اندازه‌گیری می‌کند.

اقتصادهای جهانی امروزه در حال ارزیابی مجدد تعادلی هستند که هنگام پرورش استعدادهای داخلی و بین‌المللی ایجاد می‌شود. هدف آن‌ها جبران از دست دادن نیروی کار ماهر در نتیجه محدودیت‌های سفر و قرنطینه در طول همه‌گیری کووید -۱۹ است، زیرا الگوهای قبل و بعد از همه‌گیری با توجه به فرار مغزها به رقابت‌پذیری استعدادیابی در کشورهایی که جذابیت آن‌ها را تقویت کرده‌اند، آسیبی وارد نکرده است.

داده‌های رتبه‌بندی استعدادهای جهانی نشان می‌دهد در میان ۶۳ اقتصاد جهان، سوئیس برای ششمین سال متوالی، پیشتاز در جذب و حفظ استعدادها باقی مانده است. پس از آن سوئد، ایسلند، نروژ و دانمارک قرار دارند. در این میان ایسلند با پیشرفتی چشمگیر، از رتبه شانزدهم در سال ۲۰۱۸ به جایگاه سوم در رتبه‌بندی حاضر رسیده است.

جذابیت یک اقتصاد به‌واسطه نیروی کار ماهر و عواملی از جمله پاداش، مالیات، هزینه زندگی، سیستم آموزشی، موقعیت آن اقتصاد و اقداماتی اندازه‌گیری می‌شود که در مورد مسائل زیست‌محیطی و یک سیستم قضائی منصفانه به کار می‌گیرد. به این ترتیب رویکردی سه جانبه برای سنجش استعدادها در اقتصاد ایجاد می‌شود که شامل «عامل سرمایه‌گذاری و توسعه برای اندازه‌گیری منابعی را که برای پرورش نیروی کار داخلی در نظر گرفته شده است»، «عامل تجدیدنظر میزان جذب و حفظ استعدادهای خارجی توسط اقتصاد» و «فاکتور آمادگی کیفیت مهارت‌ها و شایستگی‌های موجود در مجموعه استعدادهای یک کشور» می‌شود.

بر اساس این عوامل ۶۳ اقتصاد با کمی کردن ۳۱ معیار که ترکیبی از داده‌های سخت و پاسخ‌های نظرسنجی از مدیران است، مورد بررسی قرار گرفت تا میزان مهارت این کشورها را برای ایجاد ارزش بلندمدت برای شرکت‌ها و اقتصادها از طریق نیروی کارشان ارزیابی شود. سپس هر معیار در یکی از سه عامل فوق سازماندهی شد.

کد خبر 685573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.