اقدامات شهرهای آمریکا برای تاب‌آوری

آستین، بوستون و دنور به عنوان تاب‌آورترین شهرهای آمریکای شمالی در مقابل تغییرات اقلیمی شناخته شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی همواره در شهرهای سراسر جهان رو به افزایش است و زندگی شهری را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وقوع مکرر سیل، خشکسالی، فرسودگی زیرساخت‌ها و سازه‌ها، افزایش تقاضای انرژی، شیوع انواع مشکلات جسمی و روانی میان انسان‌ها و حتی مرگ موجودات زنده اشاره کرد. همین امر مدیران شهرهای مختلف جهان را به اتخاذ رویکردهای پایدار و افزایش تاب‌آوری مناطق در مقابل اثرات جزایر گرمایی سوق داده است و به نظر می‌رسد که پیامدهای بسیار نامطلوبی را به بار آورده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از شهرهای آمریکای شمالی در مقابله با تغییرات اقلیمی موفق عمل کرده‌اند که در ادامه به معرفی تاب‌آورترین آن‌ها در مقابل این بحران و رویکردهای پایدار هر یک می‌پردازیم.

آستین، هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰

سرعت شهری شدن در جهان با وجود مزایای بی‌شمار خود، چالش‌های زیست محیطی بسیاری نیز در پی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تشدید آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بر اثر افزایش انتشار گازهای آلاینده ناشی از تردد خودروهای بیشتر، افزایش مصرف انرژی و ساخت‌وسازهای شهری اشاره کرد. آستین یکی از شهرهای آمریکایی با بالاترین سرعت در افزایش جمعیت محسوب می‌شود که بالا رفتن سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای مدیران آن را به اعمال اقدامات متعدد جهت کاهش آن‌ها سوق داده است. ترویج گسترده استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی پاک از مهم‌ترین تدابیر برنامه‌ریزان شهر بوده، ضمن این‌که وضع استانداردهای جدید ساخت و ساز نیز در کاهش انتشار گازهای آلاینده در شهر نقش مهمی ایفا کرده و زمینه را برای تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ فراهم آورده است.

بوستون، رویکرد صفر تولید گازهای آلاینده تا سال ۲۰۵۰

برنامه‌ریزان بوستون رویکردی موسوم به «بوستون آماده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی» را اتخاذ کرده‌اند و در نظر دارند انتشار گازهای گلخانه‌ای را از طریق بهبود وضعیت سواحل آب‌ها کاهش دهند. از سوی دیگر، بوستون به پیروی از بعضی استانداردها و رویکردهای دولت آمریکا برای کاهش انتشار کربن پرداخته و توانسته است در این زمینه بسیار موفق عمل کند و تولید این گاز سمی را در اغلب مناطق به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد تا از این طریق، تحقق هدف صفر انتشار کربن را تا سال ۲۰۵۰ تسهیل کند. ترویج گسترده انرژی تجدیدپذیر، پایدارسازی بسیاری از سازه‌های مهم شهر و اجرای پروژه‌های دوستدار محیط زیست از دیگر اقدامات مهم مدیران بوستون برای کاهش انتشار گازهای آلاینده بوده که پیامدهای مثبت بسیاری را به دنبال داشته است.

دنور، تحقق هدف صفر کربن تا سال ۲۰۴۰

با وجود چالش‌های بسیاری مانند کمبود آب که پیش روی دنور قرار گرفته و پایدارسازی شهر را با مشکل مواجه کرده است، مدیران شهر استراتژی‌های اثربخش متعددی را به کار گرفته‌اند تا از این طریق اثرات جزایر گرمایی را بر مناطق به حداقل برسانند. تمرکز بر تولید انرژی تجدیدپذیر، افزایش سرمایه‌گذاری‌های شهری بر توسعه فضاهای سبز، افزایش ساخت‌وسازهای دوستدار محیط زیست و تلاش برای افزایش پایداری مراکز تجاری، دنور را به یکی از تاب‌آورترین شهرهای آمریکای شمالی در مقابل تغییرات اقلیمی تبدیل کرده است.

اقدامات شهرهای امریکا برای تاب‌آوری

کد خبر 685539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.