اجرای روایت آئینی نمایشی «خط عشق» در منطقه ۴ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: برنامه آئینی «خط عشق» از چهاردهم تا هفدهم شهریورماه ۱۴۰۲ در باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری اجرای روایت آئینی نمایشی «خط عشق» اظهار کرد: این برنامه از دو بخش اصلی تشکیل شده که بخش اول از ساعت ۱۷ تا قبل از اذان مغرب و عشا ادامه دارد و بخش دوم به صورت مجزا بعد از نماز تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

وی افزود: در بخش اول برنامه تعداد ۸۰ تابلو پرفورمنس در قالب نقاشی آبرنگ و تایپوگرافی توسط هنرمندان هنرهای تجسمی خلق شده به نمایش گذاشته می‌شود و تعدادی از هنرمندان حوزه نمایش متناسب با این آثار به اجرای پرفورمنس می‌پردازند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این آثار در گذر اول باغ غدیر تا ساختمان الغدیر به نمایش در می‌آید، همچنین در سه ایستگاه مستقر در این مسیر شبیه‌خوانی کوتاه همچون شبیه‌خوانی حضرت علی اصغر (ع) و شهادت امام حسین (ع) در فواصل ۲۰ دقیقه یکبار اجرا می‌شود و در بخش پرفورمنس نیز یک گروه موسیقی با استفاده از سازه‌های کوبه‌ای آواهای محرم را بازسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در دو لاین آخر این بخش کارگاه‌های خلاقیت محرم ویژه کودک و خانواده طراحی شده است که در این کارگاه با راهنمایی اساتید هنرهای کار با کودک و استفاده از وسایل ساده، سازه‌های مرتبط با محرم همانند پرچم، بیرق و سربند تولید می‌شود و برای استفاده در مراسم عزای حسینی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

زمانی گفت: در بخش دوم این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا هرشب یک مراسم شبیه خوانی توسط مرکز هنرهای آئینی نمایشی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این برنامه بیش از ۱۱۰ نفر از هنرمندان بخش‌های مختلف به همکاری پرداخته‌اند و ویژگی این برنامه نسبت به برنامه‌های دیگر نمایش مفاهیم و عبرت‌های عاشورا در قالب هنر مشارکتی است، لذا از شهروندان شهر اصفهان دعوت می‌کنم از برنامه دیدن کنند.

کد خبر 685527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.