پیامک ثبت‌نام در سامانه همتا، شگرد کلاهبرداران سایبری است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی ثبت‌نام در سامانه همتا از ضعف آگاهی مالباخته سوءاستفاده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری پیامکی به برخی شهروندان ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه «دستگاه شما ثبت رسمی نشده است. برای رفع انسداد اپراتور تا ۲۴ ساعت نسبت به ثبت آن اقدام کنید» و یک لینک جعلی نیز جهت مراجعه کاربران برای تکمیل مشخصات زیر این پیامک درج می‌کنند.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک مذکور بعد از وارد کردن اطلاعات نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی جهت دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی تلفن همراه وبگاه https://hamta.ntsw.ir است و هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات رجیستری که به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعال‌سازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمام مراحل ثبت‌نام در این سامانه رایگان است. قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا وبگاه اینترنتی مراقب وبگاه‌های جعلی باشید، شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 685447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.