بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۱۱ موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از سه‌ هزار دانش‌آموز برای نخستین‌بار به‌صورت سازمان‌دهی شده به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در پیامی به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) با اشاره به اینکه حرارت ما از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خاموش‌شدنی نیست و این میراثی است که از پدران و مادران به ارث برده‌ایم و برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت، اظهار کرد: این حرارت، سرمایه‌ای برای ذخیره‌سازی ظهور و تمدن‌سازی اسلامی است که هرگز در دلمان سرد نخواهد شد.

وی افزود: پیام اربعین آزادگی، استقامت و حق‌گویی و بر مدار حق بودن است و حضور دانش‌آموزان، دانشجومعلمان و معلمان در این مسیر، یک سرمایه اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از جاماندگان شده‌ام و شاید اربعین من این است که در آموزش و پرورش بمانم، تصریح کرد: این اولین بار است که پیاده‌روی اربعین را از دست می‌دهم، از اینکه در جمع عاشقان مسیر اباعبدالله الحسین (ع) نیستم، ناراحت و غمگین هستم، اما احساس می‌کنم، خدمت این است که در آموزش و پرورش باشم.

وی ادامه داد: ستاد ملی اربعین را در آموزش و پرورش برای اولین بار تأسیس کردیم و این ستاد در سال‌های آینده فعال‌تر خواهد بود و برنامه‌ریزی بیشتری خواهد داشت.

صحرایی با تاکید بر اینکه ۱۱ موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از سه هزار دانش‌آموز برای نخستین بار به صورت سازمان‌دهی شده به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

وی با اشاره به شکل‌گیری ده‌ها پویش در ایام منتهی به اربعین در سراسر کشور افزود: دانشگاه فرهنگیان یک موکب سال گذشته را به سه موکب تبدیل کرده است و بیش از پنج هزار دانشجومعلم را به مراسم اربعین فرستاده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه چندین سرود و تئاتر توسط سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی ساخته و در مسیر کربلا خوانده و اجرا شده است، اضافه کرد: این سرودها و تئاترها اشک بر چشمان زائران جاری و عشق را در وجودشان نهادینه‌تر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین سال آینده را به طور قطع با برنامه‌های پرشورتری دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: امسال برای اولین بار توانستیم کاری کنیم که سرودهای مسیر پیاده‌روی اربعین مثل راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن حال و هوای انقلابی داشته باشد. زائران کشورهای دیگر این سرودها را شنیدند و فهمیدند که همین دانش‌آموزان در آینده لشکر صاحب‌الزمان (عج) را تشکیل خواهند داد.

صحرایی خاطرنشان کرد: اربعین سال آینده بیشتر از امسال کار خواهیم کرد و باتجربه‌ای که امسال به دست آورده‌ایم، کارهای ماندگارتری عرضه خواهیم کرد.

کد خبر 685405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.