بازار کار شغل اکانت منیجر چگونه است؟

‌مشتری‌مداری و جلب رضایت مشتری موضوعی است که در سال‌های اخیر کسب‌وکارها بیش از پیش به اهمیت آن پی برده‌اند و بیزینس‌های موفق همواره برای اعتمادسازی و افزایش اعتبار در میان مشتریان تلاش می‌کنند.

صاحبین کسب‌وکارها فهمیده‌اند که بدون درک مشتری و رفع نیازهای او نمی‌توان دوام آورد؛ بنابراین موقعیت شغلی اکانت منیجری به یکی از مشاغل کلیدی، حساس و مهم در سازمان‌ها تبدیل شده است.

شاید تا همین چند سال پیش خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانستند اکانت منیجر کیست و چه کار می‌کند؛ اما حالا در دنیای کسب‌وکار همه جا صحبت از مدیریت امور مشتریان و اهمیت وجود اکانت منیجر حرفه‌ای در هر سازمان است.

در این مطلب قصد داریم بازار کار و آینده شغلی اکانت منیجری را بررسی کنیم، اکانت منیجری که پل ارتباطی سازمان با مشتریان است و سازمان را از خطر سقوط حفظ می‌کند.

اکانت منیجر چه وظایفی در سازمان دارد؟

مدیر اکانت رابط بین مشتریان با سازمان است و سعی می‌کند که مشتریان رابطه‌ای پایدار و موثر با سازمان داشته باشند. یک اکانت منیجر رفتارهای مشتریان را بررسی و درک می‌کند، می‌فهمد نیازها و خواسته‌های آن‌ها چیست، چه نظر یا شکایتی دارند و برای رفع نیازهای مشتریان به بهترین نحو برنامه‌ریزی می‌کند تا در نهایت مشتریان فعلی رضایتشان جلب شده و به مشتری وفادار تبدیل شوند. همچنین برای جذب مشتریان جدید تلاش می‌کند و با عملکرد مناسب به مشتریان سازمان این اطمینان را می‌دهد که پروژه‌ها و فعالیت‌ها در تاریخ تعیین‌شده انجام خواهد شد.

اکانت منیجر با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین تیم‌های مختلف، هم منافع سازمان و هم منافع مشتری را تامین می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچیک از طرفین ضرر کنند. تصاحب قلب مشتری و ارائه دلیل و مزیت رقابتی به مشتری تا از بین رقبا شما را انتخاب کند، از مهم‌ترین وظایف اکانت منیجر حرفه‌ای است. در دوره مدیریت ارتباط با مشتری با وظایف کلیدی اکانت منیجر آشنا خواهید شد.

اکانت منیجر با برخورداری از تفکر خلاق همواره برای افزایش رضایت مشتریان و رفع نیازهای آن‌ها، مناسب‌ترین راه‌حل‌ها را ارائه می‌دهد. او خواسته‌ها و امور مشتریان را پیگیری می‌کند تا به نتیجه مطلوب برسند و از آن‌ها بازخورد می‌گیرد تا بتواند بهتر مشتریان را درک کند.

بازار کار شغل اکانت منیجر چگونه است؟

مهارت‌های موردنیاز اکانت منیجر چیست؟

اکانت منیجر برای اینکه سر و کارش با مشتری‌های مختلف و جلب رضایت آن‌هاست، باید فن بیان قوی و روابط عمومی خوبی داشته باشد. از طرفی باید مهارت گوش دادن فعال را در خود تقویت کند تا بتواند مشکلات و نظرات مشتریان را بشنود و با مسئولیت‌پذیری و تفکر خلاق، برای حل مشکلات بهترین راه‌حل‌ها را ارائه دهد. توانایی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی و داشتن روحیه کار تیمی هم که از ضروریات به دست آوردن این شغل است.

علاوه بر مهارت‌های عمومی و مهارت‌های نرم، یک اکانت منیجر حرفه‌ای باید از دانش تخصصی کافی هم برخوردار باشد. در واقع مدیر اکانت باید با بررسی رفتارها، مشتریان را بشناسد، نیازهایشان را درک کند و متناسب با آن نیازها، محصولات یا خدماتی را به آن‌ها ارائه دهد. بنابراین باید با فروش و بازاریابی و اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشد.

همچنین برای بررسی هزینه‌ها، بودجه‌بندی و قرارداد با مشتریان، آشنایی نسبی با امور مالی و مذاکره هم ضروری است. در ضمن چون اکانت منیجرها معمولاً با پروژه‌های مختلفی درگیر هستند، باید بتوانند با ابزارهای مدیریت پروژه کار کنند و برنامه‌ریزی و استراتژی دقیقی داشته باشند. اینکه از تبلیغات و سوشال مدیا سر در بیاورند هم که مزیت محسوب می‌شود. در یک دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری جامع که شرکت کنید تمام این مباحث به شما آموزش داده می‌شود.

بازار کار و آینده شغلی اکانت منیجری چگونه است؟

شاید تا همین پنج شش سال پیش خیلی از افراد اصلاً چیزی درباره اکانت منیجری نشنیده بودند یا اگر برایشان توضیح می‌دادی اکانت منیجری را با پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی به تلفن یکسان می‌دانستند. اما حالا با توجه به بالا رفتن اهمیت رضایت مشتری برای سازمان‌ها، همه کسب‌وکارها به دنبال جذب اکانت منیجر هستند و بازار کار این شغل حسابی پررونق شده است.

اکانت منیجری شغل نسبتاً جدیدی است اما با توجه به افزایش تقاضای شرکت‌ها برای استخدام مدیر اکانت، شغل آینده‌دار و رو به رشدی محسوب می‌شود. کسب‌وکارها برای حضور قوی در بازار رقابتی به روابط موثر و پایدار با مشتریان نیاز دارند و این کار را یک اکانت مینجر حرفه‌ای برایشان انجام می‌دهد. بنابراین برای بقای سازمان نباید نقش مدیر اکانت را دست‌کم گرفت. به همین دلیل اخیراً آموزش مدیریت ارتباط با مشتری هم اهمیت زیادی پیدا کرده است و مدیران اکانت به دنبال ارتقاء مهارت‌های خود هستند.

بازار کار شغل اکانت منیجر چگونه است؟

درآمد اکانت منیجری چقدر است؟

اگر بخواهید به‌عنوان اکانت منیجر در سازمانی مشغول به کار شوید، مسلماً حقوق شما به نوع و اندازه آن سازمان، وظایفی که به شما محول می‌شود، سابقه کار، تجربه‌ها و توانمندی‌هایتان و چنین مواردی بستگی دارد. مثلاً در سازمان‌های بزرگ‌تر وظایف مدیران اکانت بیش‌تر است و اصولاً حقوق بیش‌تری هم می‌گیرند. همچنین هر چه سابقه کار شما به‌خصوص در سازمان‌های معتبر بیش‌تر شود، می‌توانید حقوق بیش‌تری هم درخواست کنید. به طور کل اما حدود درامد اکانت منیجر در سازمان‌ها در سال ۱۴۰۲ بین ۱۳ الی ۱۵ میلیون است و با توجه به مواردی که گفتیم می‌تواند تا ۲۰ میلیون و بالاتر هم افزایش داشته باشد. در دوره اکانت منیجر می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقاء دهید تا در نتیجه میزان درآمدتان هم بالاتر برود.

دوره آموزش اکانت منیجر برنادل

همان‌طور که گفتیم نیاز سازمان‌ها به اکانت منیجر حرفه‌ای طی سال‌های اخیر بیش‌تر شده است. اما از طرفی هم تا به حال دوره آموزش اکانت منیجری نداشتیم تا اکانت منیجرها بتوانند مهارت‌های موردنیاز برای شغلشان را یاد بگیرند. در این راستا مجتمع فنی و حرفه‌ای برنادل برای پُر کردن این خلاء آموزشی با همکاری مدرسین و اکانت منیجرهای برترین برندهای ایرانی، برای اولین بار دوره جامع مدیریت ارتباط با مشتری را تهیه کرده است تا اکانت منیجرها بتوانند صفر تا صد مباحثی که برای حرفه‌ای شدن در این شغل نیاز دارند را آموزش ببینند. در این دوره دانش‌پذیران یاد می‌گیرند که مشکلات را تجزیه و تحلیل کنند و با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت سایر تیم‌های شرکت، نیازهای مشتریان را شناسایی و رفع کنند. همچنین برای نگهداشت مشتری، در این دوره به دانش‌پذیران کار با ابزارهای مدیریت پروژه و تدوین و طراحی استراتژی یاد داده می‌شود و با مباحث پایه فروش، مارکتینگ، بیزینس و … آشنا خواهند شد.

سرفصل‌های کلاس اکانت منیجری برنادل کاملاً کاربردی و بر اساس نیاز بازار کار طراحی شده است تا دانش‌پذیران بعد از گذراندن دوره بتوانند وارد بازار کار شده و مشغول به کار شوند. ضمن اینکه محتوای دوره آپدیت می‌شود و به‌طور رایگان در اختیار دانش‌پذیران اکانت منیجری قرار می‌گیرد تا همواره دانش و اطلاعات‌شان به‌روز باشد.

دوره account manager برنادل چه مزیتی دارد؟

دوره یادگیری اکانت منیجری نه فقط برای مدیران اکانت که در حال حاضر مشغول به کار در این زمینه هستند، بلکه برای همه کسانی که به مدیریت ارتباط با مشتری علاقه دارند، به‌خصوص برای کارشناسان فروش، بسیار مناسب است. همچنین اگر قبلاً در حوزه‌های پشتیبانی، روابط عمومی، مارکتینگ و… فعالیت کرده‌اید و حالا می‌خواهید شغلتان را به اکانت منیجری تغییر دهید، این دوره برایتان کاربردی خواهد بود.

در پایان دوره هم از سمت آموزشگاه برنادل به شما مدرک معتبری اعطا می‌شود تا آسان‌تر بتوانید در سازمان موردنظرتان مشغول به کار شوید. در ضمن با توجه به غیرحضوری و آفلاین بودن دوره، بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید ویدیوها را ببینید. بابت پرداخت هزینه دوره هم نگران نباشید، امکان پرداخت اقساطی وجود دارد تا علاقه‌مندان برای یادگیری و پیشرفت محدود نشوند.

کد خبر 685377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.