برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۷ نقطه استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری همایش پیاده‌روی با عنوان حرم تا حرم ویژه جاماندگان اربعین حسینی در ۱۷ نقطه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی امروز _سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آئین معنوی صبح روز چهارشنبه با حضور مردم ولایتمدار، هیئات مذهبی، مداحان، روحانیون، مراکز و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان اراک از میدان فراهان تا آستان مبارک امام‌زاده محمد عابد (ع) مشهد میقان، از روستاهای ضامنجان و عقیل‌آباد به مقصد آستان مبارک امام‌زادگان ابوالقاسم و علی (ع) روستای گوار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان تفرش هم با حضور جاماندگان اربعین حسینی از میدان آزادی به سمت امام‌زاده محمد (ع) و از روستای فرسمانه به سمت امام‌زاده حلیمه خاتون (س) برگزار می‌شود، افزود: این همایش در شهرستان خمین از آستان امام‌زاده ابوطالب به سمت امام‌زاده ریحان (ع) و در شهرستان محلات از گلزار شهدا به سمت امام‌زاده موسی (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در دلیجان از میدان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، اضافه کرد: این همایش پیاده‌روی در دلیجان پس از راهپیمایی و طی مسیر اعلام شده با اجتماع عظیم جاماندگان به سمت امام‌زادگان معصوم (ع)، برگزار می‌شود.

واحدی تصریح کرد: این همایش در شهر نراق به سمت آستان بی بی زبیده خاتون (س)، از جاده قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع) به سمت قتلگاه علی ابن محمد باقر (ع) و در امام‌زاده اسحاق جاسب به سمت امام‌زاده حمزه (ع) کردگان جاسب با حضور پرشور عزاداران و جاماندگان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش جاماندگان اربعین در شهرستان ساوه از آستان مقدس امام‌زاده علی اصغر (ع) به مقصد امام‌زاده اسحاق (ع) برگزار می‌شود، تاکید کرد: این مراسم در شهرستان فراهان از گلزار شهدا به مقصد امام‌زاده احمد ابن علی (ع) و در شهرستان شازند از روستای واشه به سمت امام‌زاده محمد (ع) حصار و آستان مقدس امام‌زادگان آستانه علوی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرستان خنداب پیاده‌روی جاماندگان را از شهرستان کمیجان به مقصد امام‌زاده یحیی (ع) روستای اسفندان و از جاورسیان و خانقاه به سمت امام‌زاده ابراهیم (ع) نوده برگزار می‌کنند، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده‌روی استفاده می‌کند و به این منظور تمهیدات لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سایر خدمات اندیشیده شده است.

واحدی اضافه کرد: تمهیدات امنیتی، ایمنی و پشتیبانی‌های لازم با مشارکت سازمان‌های مختلف از جمله فراجا انجام می‌شود.

کد خبر 685347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.