۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
نیویورک، شهر خورشیدی می‌شود

نیویورک مجوز استقرار نیروگاه‌های ۳۰۹ مگاواتی جدید خورشیدی را تأیید کرد. اداره انرژی‌های تجدیدپذیر این شهر مجوز ساخت سه پروژه خورشیدی ۹۰، ۱۱۹ و ۱۰۰ مگاواتی را صادر کرد. نیویورک تاکنون طرح‌های تشویقی بسیاری را برای افزایش استفاده از انرژی خورشیدی اجرا کرده است تا اهداف انرژی پاک خود را تحقق بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انرژی خورشیدی روبه‌رشدترین منبع انرژی آمریکا است که بیش از ۴۰ درصد از کل ظرفیت تولید برق جدید را تشکیل می‌دهد. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که کل ظرفیت خورشیدی ایالات متحده در ۱۰ سال آینده چهار برابر خواهد شد.

نتایج استقرار پروژه‌های انرژی خورشیدی فقط انرژی پاک نیست، بلکه درآمد بالایی را برای مناطق میزبان فراهم می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این طرح‌ها در ایالت نیویورک منجر به سرمایه‌گذاری ۴۵۸ میلیون دلاری اضافی و ایجاد ۴۶۰ شغل بلندمدت و کوتاه‌مدت در ساخت، توسعه و عملیات تأسیسات و تعمیر و نگهداری شود.

نیویورک شهر خورشیدی می‌شود

این سه پروژه خورشیدی می‌توانند سالانه ۵۴۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر جدید اضافه کنند و پیش‌بینی می‌شود که انرژی کافی برای راه‌اندازی ۶۹ هزار خانه را در سال تولید کنند. هشت تأسیسات خورشیدی نیز پیش‌تر، مجوز پروژه‌های مشابه در ایالت نیویورک را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب مجموع نیروگاه‌های خورشیدی جدید در ایالت نیویورک از سال ۲۰۲۱ به ۱.۸ گیگاوات رسیده است.

تولید یک گیگاوات برق برای تأمین برق حدود ۷۵۰ هزار خانه کافی است. این به آن معنا است که ۱.۸ گیگاوات برای تأمین برق ۱.۳۵ میلیون خانه در نیویورک کافی است. ۷.۵۳ میلیون خانوار در نیویورک وجود دارد. این پروژه جدید انرژی خورشیدی برای تأمین برق ۱۸ درصد از ایالت نیویورک یا معادل ۴۲ درصد از ۳.۲ میلیون خانوار در شهر نیویورک کافی است.

نیویورک بین شهرهای آمریکا بالاترین قیمت برق را دارد، اما ساکنانی به انرژی خورشیدی روی آورده‌اند، توانسته‌اند صرفه‌جویی چشمگیری را در این زمینه رقم بزنند. شهرداری نیویورک برای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی در بین شهروندان چندین بطرح‌های تشویقی مالی را اجرا کرده است، برای مثال، اگر شهروند یک سیستم خورشیدی برای خانه خود خریداری کند، می‌تواند ۲۵ درصد، تا ۵ هزار دلار، از هزینه آن را از مالیات بر درآمد ایالتی خود کسر کند. بر اساس طرحی دیگر، با نصب پنل‌های خورشیدی در خانه می‌توان به ازای هر کیلووات‌ساعت برقی که به شبکه عمومی ارسال می‌شود، اعتبار مخصوصی را بر قبوض برق دریافت کرد.

کد خبر 685322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.