کلاهبرداری سایبری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سودجویان و افراد فرصت‌طلب به بهانه ثبت‌نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به تازگی شاهد افزایش پیامک‌های جعلی به بهانه ثبت‌نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، متهمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می‌کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تأیید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه و پیامک‌ها قابل اعتماد نیستند و بیشتر این پیام‌ها از طریق سرشماره‌های ناشناس ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: برخی شهروندان هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نمی‌کنند و با جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجوگر یا استفاده از لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است، در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه بدون لینک است و به هیچ وجه جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه ندارد؛ بنابراین افراد تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند. شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کد خبر 685175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.