استقبال از پیاده‌روهای خورشیدی در بحبوحه بحران انرژی

بسیاری از کشورهای جهان با توجه به بحران انرژی، افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر، به راهکارهای نوینی نظیر پیاده‌روهای خورشیدی روی آورده‌اند. مجارستان، قطر، رومانی و مالت از جمله مناطقی هستند که توانسته‌اند از راهکار خورشیدی کردن پیاده‌روها بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شهرهای هوشمند و پایدار آینده، تقریباً هر جنبه‌ای از زیرساخت‌ها نقشی در بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا خواهد کرد و پیاده‌روها یکی از ساختارهای شهری است که پتانسیل بالایی برای تأمین انرژی را از خود نشان داده است. بعضی از کشورها با ایجاد طرح‌های سنگفرش خورشیدی و مدولار توانسته‌اند منبع جدیدی از انرژی را تعریف کنند.

مجارستان چند سال گذشته را صرف ساخت پنل‌های سنگفرش مدولار و مستقل کرده است که انرژی خورشید را برای تولید برق جمع‌آوری می‌کند. برق تولیدشده توسط این سنگ‌فرش‌ها به کاهش نیاز به برق شبکه‌ای کمک می‌کند و از برق تولید شده توسط نیمکت‌های هوشمند خورشیدی نیز می‌توان برای شارژ دستگاه‌های برقی بهره برد.

استقبال از پیاده‌روهای خورشیدی در بحبوحه بحران انرژی

قطر با هدف ایجاد یک نمونه اولیه و نمایش یک روسازی کامل خورشیدی در طول مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از فناوری سنگ‌فرش خورشیدی بهره برد.

مالت نیز با تجهیز شدن به نخستین مسیر پیاده روی خورشیدی، فضای مناسبی برای پارکینگ و ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است و با بهره‌گیری از این فناوری به نورپردازی مسیرها و مبلمان شهری پرداخته است. این اقدام نقش قابل‌توجهی را در کاهش مصرف انرژی و ترویج استفاده از انرژی‌های پاک در مالت ایفا کرده است.

رومانی دو راهروی برداشت انرژی را در این کشور به راه انداخته است که انرژی بیش از ۳۰ هزار گام را در روز جمع‌آوری می‌کند که برای تأمین برق روشنایی LED محلی و تغذیه منابع داده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد.

استقبال از پیاده‌روهای خورشیدی در بحبوحه بحران انرژی

کد خبر 685145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.