بازگشت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر اربعین به کشور

با استناد به آمارهای ارائه شده، تاکنون بیش از بازگشت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند و وضعیت پارکینگ‌ها مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همچنان شاهد بازگشت زائران حسینی به وطن هستیم و مسئولان مربوطه نیز تدابیر ویژه‌ای برای بازگشت زوار حسینی اندیشیده‌اند که از این تدابیر می‌توان برنامه‌ریزی در خصوص حمل‌ونقل و حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اشاره کرد.

سردار محمد شرفی، رئیس قرارگاه اربعین فراجا، در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه زائران به سهولت و آسانی و با رضایت مسیر راهپیمایی اربعین را طی می‌کنند و به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، اظهار کرد: طی نشستی که با حضور وزیر کشور و مقامات کشور عراق برگزار شد تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی اندیشیده تا این عزیزان به سهولت به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته است، افزود: مقرر شده تا در خصوص تأمین وسایل نقلیه و مسیرهای جاده‌ای منتهی به کشور ایران را مهیاسازی و پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز کنار زائران باشند تا بدون مشکل بازگردند.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه همچنان بحث حمل و نقل مهم‌ترین مؤلفه به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: در این زمینه تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و تا به امروز کسری اتوبوس نداریم. همکاران راهنمایی و رانندگی و سایر حوزه‌های انتظامی با استقرار در تمام مسیرها در حال روان‌سازی و راهنمایی هستند تا تمام زائران به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

کاهش ۷۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات سفرهای اربعین

روز گذشته نیز سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به وضعیت ترافیکی مرزهای اربعینی اظهار کرد: تردد در تمام مرزهای اربعین به صورت روان در حال انجام است و هیچ مشکل ترافیکی خاصی در مرزهای اربعینی نداریم.

وی افزود: پرتراکم‌ترین مرز ما مهران است که سال گذشته ۶۰ درصد خروج از کشور در ایام اربعین حسینی مربوط به این مرز بود، اما امسال کاهش یافته است؛ چراکه زائرین از سایر مرزها نیز استقبال خوبی داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌ها گفت: وضعیت پارکینگ‌ها امسال بسیار مناسب است و مشکل خاصی در مرزهای اربعینی به ویژه مرز مهران در رابطه با امکان پارک خودرو وجود ندارد.

وی به آمار تصادفات سفرهای اربعین اشاره و تصریح کرد: از اول ماه صفر که سفرهای اربعینی از تمام نقاط کشور به سمت مرزهای شش‌گانه با کشور عراق در حال انجام است، تاکنون چهار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باخته‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار هادیانفر با اشاره به زیرسازی مسیر مرزهای اربعینی گفت: در پی تمهیداتی که در سال جاری اندیشیده شده و زیرساخت‌هایی که در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعینی به وجود آمده است، شاهد سهولت در ترددها هستیم که جا دارد از وزارت راه و شهرسازی در این خصوص قدردانی کنیم.

وی با اشاره به علت اصلی تصادفات در سفرهای اربعینی سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۳۵ درصد از تصادفات و واژگونی‌ها مربوط به زائرانی بود که در حال برگشت به وطن اصلی و بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: زائران عزیز هنگام ورود به کشور ابتدا استراحت کافی در شهرهای مرزی داشته باشند و سپس اقدام به رانندگی کنند.

کد خبر 685103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.