رویکرد گلاسکو برای رونق اقتصادی و حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد

اعضای شورای شهر گلاسکو در اسکاتلند از ارائه کارت‌های هدیه به ارزش ۱۰۵ پوند به ۸۵ هزار خانواده کم‌درآمد شهر برای حمایت از آن‌ها در مقابل هزینه‌های بالای زندگی خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزینه بالای زندگی در گلاسکو وضعیت زندگی را برای بسیاری از شهروندان، به‌ویژه خانواده‌های کم‌درآمد، بسیار بغرنج کرده و همین امر مدیران شهر را به اعمال اقداماتی برای حل بحران سوق داده است. اعطای کارت‌های هدیه‌ای به ارزش ۱۰۵ پوند به ۸۵ هزار خانواده مهم‌ترین اقدام در این زمینه بوده است که به تقویت اقتصاد شهر نیز کمک زیادی کرده است. در واقع به دنبال اجرای این اقدام که برای اولین بار در تابستان ۲۰۲۲ مطرح و اجرا شد، سود اقتصادی در کسب و کارهای گلاسکو نیز در مجموع به میزان هفت میلیون و ۵۹۰ هزار پوند افزایش یافت.

اعضای شورای شهر گلاسکو ادعا کرده‌اند که هدف آن‌ها از اجرای طرح اعطای کارت‌های هدیه به شهروندان کم‌درآمد نه‌تنها بهبود معیشت آن‌ها بوده، بلکه ترویج خرید از فروشگاه‌های محلی نیز مورد توجه این افراد قرار گرفته است. در این راستا، خانواده‌هایی که کارت‌های هدیه را دریافت کرده‌اند تنها می‌توانند از فروشگاه‌های محلی با کد ثبت شده در سامانه شهر خرید کنند که به دنبال آن، این مراکز رونق قابل توجهی را تجربه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون تعداد ۹۵۰ مرکز تجاری مشمول این طرح شده‌اند، با این حال همواره صاحبان کسب و کارهای بیشتری برای دریافت کد اشتراک ثبت نام می‌کنند.

رویکرد گلاسکو برای رونق اقتصادی و حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد

بسیاری از شهروندان گلاسکو کارت‌های هدیه خود را خرج کرده‌اند، با این حال گزارش‌ها نشان از مورد استفاده قرار نگرفتن تعداد بسیاری از این کارت‌ها دارد که مبلغ موجود روی آن‌ها در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار پوند تخمین زده شده است. علاوه بر این، شهردار گلاسکو ادعا کرده است که کارت‌های هدیه بسیاری نیز وجود دارد که هنوز فعال نشده و قرار است پس از شناسایی افراد مشمول طرح و خانواده‌های کم‌درآمد در اختیار آن‌ها قرار بگیرد به این امید که نه‌تنها وضعیت معیشت شهروندان، بلکه اقتصاد شهر بهبود بیابد.

کد خبر 684892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.