خودروی تویوتا Yaris Cross 2023 چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که خودروی تویوتا Yaris Cross 2023 در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و آبی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودروی تویوتا Yaris Cross، اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد، اکنون نیز نسخه به‌روزرسانی شده آن رونمایی شده است. خودروی تویوتا ۲۰۲۳ Yaris Cross با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود که نسخه دوم ۲۰۰۰ دلار گران‌تر از موتور بنزینی است. این محصول با چهار چرخ متحرک ارائه خواهد شد. یک نسخه GR Sport نیز برای سال ۲۰۲۳ به مجموعه خودروهای Yaris Cross پیوست.

خودروی تویوتا ۲۰۲۳ Yaris Cross دیفرانسیل جلو از یک موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی با ۸۸ کیلووات قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که با یک گیربکس متغیر پیوسته همراه است. مدل هیبریدی این خودرو نیز از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با دو موتور الکتریکی برای مجموع خروجی ۸۵ کیلووات استفاده می‌کند. موتور احتراق داخلی به تنهایی ۶۷ کیلووات قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل‌های هیبریدی چهار چرخ متحرک دارای موتور الکتریکی سومی هستند که در محور عقب قرار دارد و در صورت مشاهده لغزش در جلو، از محور جلو پشتیبانی می‌کند.

خودروی تویوتا ۲۰۲۳ Yaris Cross بنزینی دارای رقم مصرف سوخت ترکیبی ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نسخه دیفرانسیل جلو این محصول دارای میزان مصرف سوخت ترکیبی ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با سیستم چهار چرخ متحرک این میزان به ۴.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. طول و عرض این خودرو به ترتیب معادل ۴۱۸۰ و ۱۷۶۵ میلی‌متر است و ارتفاع آن به ۱۵۹۰ میلی‌متر می‌رسد، فاصله بین دو محور نیز ۲۶۶۰ میلی‌متر است.

فضای صندوق عقب در مدل‌های دو چرخ متحرک برابر با ۳۹۰ لیتر است، در حالی که این میزان برای مدل‌های چهار چرخ متحرک معادل ۳۱۴ لیتر است. از دیگر ویژگی‌های خودروی یادشده می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده در شب و روز، تشخیص دوچرخه‌سوار در روز، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب و هشت کیسه هوا می‎‌شود. خودروی تویوتا Yaris Cross 2023 در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و آبی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 684857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.