هیچ مشکلی برای تامین خون در ایام اربعین نداریم

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: بیمارستان‌های صحرایی در مرزها در خدمت زائران قرار دارد و هیچ مشکلی از نظر تأمین خون و فرآورده‌های آن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بشیر حاجی‌بیگی امروز _یکشنبه دوازدهم شهریورماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به موضوع اعلام آمادگی کامل سازمان انتقال خون برای تأمین خون مورد نیاز زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: سازمان انتقال خون ایران بنا بر رسالت خود و در راستای تأمین خون سالم و کافی برای مراکز بیمارستانی و درمانی تمام تمهیدات لازم برای پشتیبانی حوادث جاده‌ای زائران کربلا و ذخیره‌سازی مطلوب خون و فرآورده‌های آن را از ابتدای محرم در نظر گرفته است.

وی افزود: از ابتدای محرم پویش نذر خون با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان را اعلام کردیم و اهدای خون بسیار بالایی را شاهد بودیم و این پویش تا آخر ماه صفر ادامه دارد، بنابراین در صورت بروز حادثه در کشور و در خاک عراق در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانیم خون مورد نیاز را از خون‌های اهدایی مردم کشورمان تأمین کنیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه امسال شاهد همکاری اورژانس کشور و جمعیت هلال‌احمر بودیم که در کنار ما بودند، گفت: بیمارستان‌های صحرایی در مرزها در خدمت زائران قرار دارد و هیچ مشکلی از نظر تأمین خون و فرآورده‌های آن نداریم.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خون اهدا می‌شود

وی ادامه داد: مراکز خون پیش‌بیمارستانی را در شش مرز یعنی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان داریم و در کمترین زمان ممکن می‌توانیم خون و فرآورده‌ها را برسانیم، خون از گروه‌های منفی نیز تأمین است و ما در این زمینه نیز مشکلی نداریم.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که نذر خون در کشور ما نهادینه شده است و ماه محرم و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) یکی از بهترین فرصت‌ها برای این کار نجات‌بخش و ایثارگرانه و خیرخواهانه است. نذری دادن از عادات و کارهای پسندیده‌ای است که نذر خون بالاترین آنها است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران ۲۱۴ مرکز اهدای خون دارد و تمام مراکز در این ایام فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اهدای خون در منطقه مدیترانه شرقی رتبه اول را دارد و سالانه بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خون اهدا می‌شود و نرخ شیوع عفونت‌های ویروسی منتقل شده از اهدای خون در کشور ما پایین‌ترین نرخ است.

کد خبر 684789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.