جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت چاپ در دنیا

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در صنعت چاپ، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته هیبریدی است که به صورت هم‌زمان بر چند بخش کار می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صنعت چاپ سال‌های زیادی است که در خدمت بشر قرار گرفته است، تقریباً همه افراد از فرآیندهای مختلف چاپ به شکل‌های گوناگون در امور روزمره خود استفاده می‌کنند. این صنعت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. برای نمونه، مدل‌های سه بعدی که در کامپیوتر طراحی می‌شوند به وسیله پرینت سه‌بعدی به جسم تبدیل می‌شوند و ماهیت فیزیکی پیدا می‌کنند. در این مدل چاپ، مواد اولیه به صورت لایه‌لایه روی یک صفحه، بر یکدیگر چیده می‌شوند و به شکل یک جسم سه‌بعدی درمی‌آیند. پرینت سه بعدی برای ساخت قطعات پزشکی، تولید اسباب‌بازی، ساخت قطعات در صنعت ماشین‌سازی، تولید ماکت‌های شهرسازی و معماری، ساخت بازی‌های کامپیوتری، ماکت‌سازی در دنیای هنر و سینما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در صنعت چاپ، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته هیبریدی است که به صورت همزمان بر چند بخش کار می‌کنند و تصاویر و برچسب‌های مورد نظر را با کیفیت عالی و سرعت بالا چاپ می‌کنند. از این روش چاپ برای سفارشات پیچیده‌ای که نیازمند دقت و کیفیت بالا است، استفاده می‌‎شود. چاپ هیبرید به صورت هم‌زمان حجم بالایی از کار را با کیفیت عالی و در زمان کوتاهی انجام می‌دهد. علاوه بر این، قیمت تمام شده این روش چاپی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از جمله مزایای مدل هیبریدی می‌توان به انعطاف‌پذیری بیشتر، سرعت بالا، هزینه کمتر و مجهز شدن به خشک‌کننده اشاره کرد.

جوهر چاپ نیز یکی از مهمترین ابزارهای چاپ دیجیتال است، زیرا به صورت مستقیم بر کیفیت نهایی چاپ تأثیر می‌گذارد. این جوهر یک مخلوط رنگی است که با روش‌های مختلف، به شکل یک لایه خیلی نازک روی سطحی که قرار است چاپ روی آن انجام شود، صورت می‌گیرد. در این تکنولوژی جدید چاپی، نوعی چسب مخصوص در ساخت جوهر به کار می‌رود که به عنوان یک پوشش برای رنگدانه‌ها عمل می‌کند. مواد مخصوصی نیز برای سریع‌تر خشک شدن و تثبیت رنگ به جوهر چاپ اضافه می‌‎شود. جوهر مایع هنگام چاپ روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شود و بعد از گذشت چند دقیقه روی سطح خشک می‌شود و غیرقابل تغییر خواهد بود. مزیت مهم جوهر دیجیتال این است که امکان چاپ با آن روی انواع سطوح با جنس‌های مختلف مانند کاغذ، پارچه، پلاستیک و حتی سرامیک را فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای جوهر دیجیتال، ایجاد محصولات تبلیغاتی است.

کد خبر 684780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.