تکمیل زیرساخت‌ها، راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: مسئله اساسی استان در شرایط فعلی، اقتصاد است و راه چاره نیز تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای تولید کالا و خدمات است.

به گزارش ایمنا، سیدحامد عاملی امروز _شنبه، یازدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقتصاد مسئله کنونی استان اردبیل است و برای برون رفت از آن باید زیرساخت‌ها تکمیل و تولید کالا و خدمات در استان ارتقا یابد، اظهار کرد: وجود راه‌آهن در منطقه فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل و توجیه‌پذیر خواهد کرد.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل به میانه یکی از سخت‌ترین و پرحجم‌ترین راه آهن کشور است و با تزریق منابع مالی و تأمین ریل شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۲۳ برای استان اردبیل بسیار مهم است و در این زمینه هدف‌گذاری و مخاطب‌شناسی مهم است.

وی ادامه کرد: برای رونق گردشگری استان به دنبال ایرلاین‌های اختصاصی هستیم و یکی از مفاد قراردادی با کشور چین ورود پنج‌هزار گردشگر چینی به استان اردبیل است، حفظ منابع ملی وظیفه ما است و ممنوعیت واگذاری زمین در استان اجرا می‌شود.

عاملی با اذعان بر اینکه در اردبیل ۲۸۰ هکتار کمبود فضای سبز داریم، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل با محوریت افزایش سرانه فضای سبز خواهد بود و ۱۲۰ هکتار از ۲۸۰ هکتار تأمین خواهد شد.

وی افزود: توزیع کادر درمانی با تعداد تخت‌های بیمارستانی است و سعی می‌کنیم با تأمین اعتبارات لازم برای احداث بیمارستان‌های هزار تختخوابی و ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده قسمتی از کمبودهای درمانی و بهداشتی استان را جبران کنیم.

استاندار اردبیل گفت: احداث تونل دوم حیران با واگذاری کارگاه به پیمانکار صالح انجام شد و با تزریق اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی شاهد پیشرفت کاری در این پروژه هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 684708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.