ترویج حمل‌ونقل هوشمند در اوهایو با حذف بلیت

کاربرانی که از نرم‌افزار جدید سیستم حمل‌ونقل عمومی اوهایو بهره می‌گیرند، امکان محاسبه سفر آن‌ها بر اساس قوانین هر آژانس مسافربری فراهم می‌آید. مسئولان با این اقدام، سعی در ترویج حمل‌ونقل هوشمند از طریق حذف روند صدور بلیت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران اوهایو در ایالات متحده آمریکا یک نرم‌افزار و کارت هوشمند کاربرمحوری را در اختیار شهروندان قرار داده‌اند که بهره‌گیری از آن‌ها قابلیت پرداخت هزینه هر سفر را بر اساس قوانین اجاره آژانس‌های مختلف ممکن می‌کند. البته این رویکرد تاکنون در دو آژانس مسافربری سراسر ایالت اجرا شده است، با این حال امکان ترویج آن در سایر کمپانی‌های حمل‌ونقل نیز وجود دارد.

بلیت کاربر-محور

نحوه عملکرد بلیت کاربر-محور به این صورت است که مسافران خودروهای عمومی می‌توانند روی گوشی‌های تلفن همراه خود نرم‌افزار ویژه‌ای که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، نصب یا یک کارت هوشمند ویژه را خریداری کنند، سپس هنگام استفاده از هر وسیله نقلیه عمومی گوشی یا کارت هوشمند خود را روی یک صفحه دیجیتالی تعبیه شده در خودروی عمومی قرار دهند که به دنبال آن امکان اسکن اطلاعات و ارزیابی هزینه سفر فراهم می‌آید.

ترویج حمل‌ونقل هوشمند در اوهایو با حذف بلیت

این نرم‌افزار قابل استفاده برای مسافرت از طریق تمام خودروهای عمومی آژانس‌های طرف قرارداد است و انجام تردد را برای کاربران در سراسر ایالت اوهایو تسهیل می‌کند. در واقع کاربران تنها از طریق نصب نرم‌افزار یا خرید یک کارت هوشمند ویژه هزینه تمام سفرهای خود را از طریق خودروهای عمومی پرداخت می‌کنند و دیگر نیازی به خرید بلیت ندارند، ضمن این‌که نرم‌افزار یا کارت هوشمند نیاز به تهیه بلیت‌های مختلف را برای سفرهای متعدد با وسایل نقلیه عمومی شرکت‌های مختلف ایالت را به صفر می‌رساند.

مدیران اوهایو امیدوار هستند که ارائه بلیت‌های کاربر-محور به شهروندان، افراد بیشتری را به تردد از طریق خودروهای عمومی سوق دهد و از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه خصوصی کمک کند. علاوه بر این از آن‌جا که ارزیابی هزینه سفر بر اساس قوانین آژانس‌های مسافربری مختلف ممکن می‌شود، امکان انتخاب نوع خودروهای عمومی برای تردد تسهیل خواهد شد که این امر به سهم خود در ایجاد حس برابری میان شهروندان در بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 684598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.