چرا خیابان‌های تاریخی پراگ پولی می‌شود؟

شورای شهر پراگ قصد دارد برای رانندگان در بخش‌های خاصی از منطقه تاریخی شهر هزینه ورودی وضع کند. مبلغ پیشنهادی از ابتدای سال ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد؛ مدیران قصد دارند با این اقدام، میزان ترافیک را در بخش‌های تاریخی کاهش دهند تا گردشگران پیاده بهتر بتوانند تردد داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معاون حمل‌ونقل شهردار پراگ تصمیم دارد برای بخش‌هایی از منطقه تاریخی پراگ موسوم به مالا استرانا هزینه ورودی اعمال کند. این محله قرون وسطایی در ساحل غربی رودخانه ولتاوا، درست در پایین قلعه پراگ واقع شده است.

ورود خودرو به خیابان‌های تاریخی پراگ، پولی می‌شود

منطقه پرداخت برای ورود نیز احتمالاً در سراسر ساحل رودخانه تا میدان سمِتانوو نابرِزه (Smetanovo nábřeží) گسترش خواهد یافت. گردشگران کاملاً به این بخش پراگ آگاهی دارند زیرا یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی آن یعنی پل چارلز مزین به ۳۰ مجسمه نیز در اینجا قرار دارد که در قرون چهاردهم و پانزدهم میلادی ساخته شده است.

ورود خودرو به خیابان‌های تاریخی پراگ، پولی می‌شود

کاهش ازدحام ترافیک

اقدامات کنترل ترافیک از ابتدای تابستان در این شهر مورد بحث قرار گرفته است تا از ازدحام در مناطق توریستی اصلی پایتخت چک جلوگیری شود.

گزارش‌ها به طور گسترده مبلغ ۲۰۰ کرون چک (حدود ۸ یورو) را به عنوان هزینه ورودی منتشر کرده اند، هرچند ساکنان این مناطق طبیعتاً از پرداخت آن معاف می‌شوند. اعضای شورا اعلام کرده‌اند که این موضوع به دلیل بحث‌های ناتمام هنوز نهایی نشده است چراکه مدیریت شهری باید یک تحلیل حقوقی تهیه کند و سپس به اجرایی کردن آن بپردازند.

ورود خودرو به خیابان‌های تاریخی پراگ، پولی می‌شود

کد خبر 684494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.