هوش مصنوعی با خلبانان قهرمان به رقابت پرداخت

نتایج ارائه شده نشان می‌دهد که هوش مصنوعی موفق شده است خلبانان قهرمان را شکست دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون هوش مصنوعی توانسته است انسان‌ها را بازی‌های در شطرنج، استارکرافت (StarCraft) و گرن تریسمو (Gran Turismo) شکست دهد، به‌تازگی نیز قهرمانان جهان در ورزش‌های واقعی را شکست داده است. سه خلبان متخصص پهپاد الگوریتمی را یاد گرفته بودند که پهپاد را در مسیر مسابقه سه‌بعدی با سرعت زیاد و بدون تصادف به پرواز درآورند، محققان هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای آموزش دادند که در این زمینه از انسان‌ها بهتر عمل کرده است.

گروهی از محققان دانشگاه زوریخ یک سیستم خلبانی هوش مصنوعی سوئیفت (Swift) را مقابل سه قهرمان مسابقات جهانی پهپاد قرار دادند. الگوریتم سوئیفت مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شد در ۱۵ مسابقه از ۲۵ مسابقه در برابر قهرمانان جهان پیروز شود و سریع‌ترین دور را در مسیرهای تعیین شده ثبت کند. به نظر می‌رسد که این اولین بار است که یک ربات مجهز به هوش مصنوعی موفق شده است قهرمانان انسان را در یک ورزش فیزیکی واقعی شکست دهد.

در مسابقه طراحی شده برای رقابت بین سوئیفت مبتنی بر هوش مصنوعی و سه خلبان قهرمان، خلبان‌ها پیش از مسابقه یک هفته فرصت داشتند تا تمرین کنند، در حالی که سوئیفت در یک محیط شبیه‌سازی شده با یک نسخه مجازی از مسابقات آموزش دید. سوئیفت از روشی به نام یادگیری تقویتی عمیق برای پیدا کردن دستورات بهینه استفاده کرد. سوئیفت هنگام مسابقه، ویدئویی را از دوربین پهپاد به یک شبکه ارسال می‌کرد تا دروازه‌های مسابقه را تشخیص دهد. این اطلاعات با ترکیب داده‌های ارائه شده توسط حسگرها به جهت‌یابی پهپاد کمک می‌کرد.

سوئیفت ابتدای مسابقه با سرعت سریع‌تری نسبت به خلبان‌های انسان مسیر را دور زده است. سریع‌ترین دور سوئیفت در عرض ۱۷.۴۷ ثانیه انجام شده است که ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از انسان بوده است.

کد خبر 684456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.