لزوم تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در جامعه/شناخت بیش از ۱۰۰۰ نخبه مهارتی و تسهیل فرایند اشتغال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید بر لزوم تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در جامعه، از شناخت بیش از هزار نخبه مهارتی و تسهیل فرایند اشتغال خبر داد.

‌آرش اخوان‌طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای شهر اصفهان همواره حضور فعالی در مسابقات ملی مهارت داشته و این حضور از سال ۱۳۹۲ وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزود: در سال ۹۴ با دریافت پنج مدال طلا، دو نقره، چهار برنز و شش مدالیون افتخار و کسب امتیاز ۴۰، در سال ۹۵ با دریافت شش مدال طلا، شش نقره، سه برنز و هشت مدالیون افتخار و کسب امتیاز ۵۶، در سال ۹۷ با کسب هشت مدال طلا، دو مدال نقره، هفت مدال برنز و هفت مدالیون افتخار و در سال ۱۴۰۰ با کسب ۱۲ مدال طلا (بیش از ۳۰ درصد رشته‌ها) با اختلاف قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر رقبا در جایگاه اول کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: تیم آکواترونیک (مدیریت آب و فاضلاب) کشور متشکل از نخبگان مهارتی استان موفق به کسب رتبه دوم و دریافت مدال نقره از چهل‌وسومین مسابقات جهانی مهارت برزیل در سال ۹۴ شد و در سال ۹۶ نیز رقابت‌کنندگان این استان موفق کسب مدال طلا در رشته آکواترونیک، مدالیون افتخار در رشته‌های رباتیک و مهندسی مکانیک در مسابقات بین‌المللی مهارت ۲۰۱۷ ابوظبی شدند.

اصلاح فرایند جذب و الگوی ارزشیابی و انتخاب استعدادها

وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در راستای تقویت جایگاه مسابقات اقداماتی از جمله اختصاص کارشناس تمام‌وقت، تعیین مکان مستقل و تأسیس دفتر مسابقات و انجام فرایند مسابقات به‌صورت پیوسته در طول سال را در دستور کار خود قرار داده است.

اخوان‌طبسی گفت: این اداره در راستای ارتقای جایگاه مسابقات در استان نسبت به تعامل و ارتباط مدیران و مسئولان اداره کل و رؤسای مراکز با مدیران جامعه هدف، حضور و برگزاری نشست و سمینار توسط مدال‌آوران ادوار گذشته و مربیان مراکز در جامعه هدف و تأسیس کانون نخبگان مهارتی اصفهان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: تقسیم‌بندی جامعه هدف بر اساس رشته‌ها، اعزام متخصصان هر رشته از جمله مربیان و مدال‌آوران ادوار گذشته برای هدایت صحیح متقاضیان و توسعه حداکثری جامعه هدف از اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح فرآیند جذب و ایجاد الگوی ارزشیابی بر اساس رشته و مرحله و تعداد رقابت‌کنندگان هر مرحله از اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح الگوی ارزشیابی و انتخاب استعدادها است.

برگزاری مسابقات آزاد مهارت؛ راهکاری برای تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در جامعه‌

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: بی‌شک تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در جامعه یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و یکی از راهکارهای مهم مطرح کردن مهارت، همکاری با شرکای اجتماعی و برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته‌های اولویت‌دار استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مذکور، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، برگزاری مسابقات آزاد مهارت در محل‌های مورد توجه صاحبان صنایع و صنوف مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی، صنایع بزرگ و مادر استان را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده است و از نتایج به‌دست آمده نیز می‌توان به شناخت بیش از  هزار نخبه مهارتی، تسهیل فرایند اشتغال کارجویان و شناخت صنایع بزرگ از نقش آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

کد خبر 684428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.