وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۱۰ شهریور

سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه دهم شهریورماه_ کلانشهر زاهدان با شاخص ۲۰۹ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

به گزارش ایمنا، دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اراک با شاخص ۱۳۸، اهواز با شاخص ۱۱۴، یاسوج با شاخص ۱۰۹ و کرج با شاخص ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

براساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای قزوین با شاخص ۹۲، بیرجند با شاخص ۹۱، تهران با شاخص ۸۹، کرمان با شاخص ۸۷، یزد با شاخص ۸۵، زنجان با شاخص ۸۲، شهرکرد با شاخص ۷۸، کرمانشاه با شاخص ۷۳، مشهد با شاخص ۷۱، همدان با شاخص ۶۹، بجنورد با شاخص ۵۸، رشت با شاخص ۵۷ و بوشهر با شاخص ۵۶ به ترتیب در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای خرم‌آباد با شاخص ۵۰، سنندج با شاخص ۴۲، ارومیه با شاخص ۴۱، ایلام با شاخص ۳۷، قم با شاخص ۳۲، تبریز با شاخص ۲۹ و اردبیل با شاخص ۲۵ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلانشهرهای سمنان، شیراز، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 684325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.