اربعین محور اتحاد جهان اسلام/ دل‌های مردم ایران و عراق به هم پیوند خورده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از رویداد عظیم اربعین به عنوان محور جهان اسلام یاد کرد و گفت: این ماموریت بزرگ دارای ارزش معنوی و سیاسی فراوانی است که توانسته بر روی همه مردم دنیا اثر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی حاجیان در دیدار امروز پنجشنبه نهم شهریور با سپهبد حسین عبدالهادی محمد محبوبه فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق اظهار داشت: خداوند متعال را باید شاکر و سپاسگزار باشیم که توفیق خدمتگزاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در همایش بزرگ پیاده روی اربعین را نصیب ما کرده است.

وی با بیان اینکه رویداد اربعین را می‌توان محور اتحاد، همدلی و همبستگی جهان اسلام دانست، گفت: این مأموریت بزرگ و کم نظیر هم دارای ارزش معنوی و هم سیاسی فراوانی است که توانسته بر روی همه مردم دنیا اثر بگذارد.

حاجیان افزود: امروز کشور عراق محل رجوع میلیون‌ها مسلمان و عاشق و دلداده ائمه اطهار (ع) است که در زمان اربعین حسینی (ع) اوج می‌گیرد و هر کسی تلاش دارد تا عشق و ارادت خود را به ساحت قدسی و منور آن بزرگواران نشان دهد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همین مسئله و حضور عظیم زائران در عراق نشانه محبت خداوند متعال نسبت به مردم این کشور و شیعیان جهان است که باید آن را قدر دانست.

وی خاطرنشان کرد: اگر جریان اربعین امروز را با ۱۰ سال پیش مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در این سال‌ها چه اتفاقات بزرگی رخ داده و جریان عظیم اربعین تبدیل به عاملی برای همبستگی و همدلی مسلمانان شده است.

حاجیان با بیان اینکه امروز دل‌های مردم ۲ کشور ایران و عراق بهم پیوند خورده است، گفت: همین اتحاد و همدلی می‌تواند رمز موفقیت جهان اسلام در مقابل دشمنان اسلام و استکبار جهانی باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به نقش مهم پلیس و مرزبانی در رویداد اربعین اشاره کرد و گفت: این دو نهاد نظامی با تسهیل‌گری و خدمتگزاری به زائران به جریان سازی جهانی اربعین کمک می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تعامل بسیار خوبی نیروهای پلیس و مرزبانی جمهوری اسلامی با پلیس و مرزبانی عراق، یادآور شد: این ارتباط صمیمانه در نقطه صفر مرزی باید به عمق روابط دو کشور هم تعمیم پیدا کند که به فضل الهی اینگونه نیز هست و رابطه دو کشور در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد.

حاجیان خاطرنشان کرد: مردم ایران ارتباط نزدیک و صمیمانه‌ای با مردم و مسئولان عراق دارند چرا که چیزی جز خوبی و احترام از آنها ندیده‌اند و در ایام اربعین نیز همه شاهد بوده‌ایم که بسیار مهمان نوازانه از زوار ایرانی پذیرایی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: امیدوارم در سال‌های آتی شرایطی فراهم شود تا محدودیت‌های جزئی موجود هم کاملاً برطرف و هم مردم ایران بتوانند راحت تر برای زیارت به عراق مراجعه کنند و هم اینکه مردم متدین عراق بتوانند به سهولت برای زیارت امام رضا (ع) وارد ایران شوند.

وی با بیان اینکه همه ما مسئولان ۲ کشور ایران و عراق مدال نوکری امام حسین (ع) را بر سینه داریم و همین مدال بالاترین درجه و افتخار محسوب می‌شود، گفت: خدمت به زائران امام حسین (ع) اجر و پاداش زیادی نزد خداوند متعال دارد که نصیب پلیس و مرزبانی ۲ کشور شده است.

حاجیان در پایان، سلام و پیام قدردانی فرماندهان انتظامی و مرزبانی و همچنین مردم کرمانشاه را به فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق و مسئولان و مردم این کشور ابلاغ و از همکاری آنها در طول مراسم معنوی اربعین قدردانی کرد.

کد خبر 684282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.