رکورد شکنی ثبت نام زوار اربعین زنجانی در سامانه سماح

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: ۴۳ هزار و ۹۴۸ زنجانی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل رفیعی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۱۷۸ نفر مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند اظهار داشت: ۴ هزار و ۲۸۹ نفر مرز خسروی، ۵۸۵ نفر مرز باشماق و ۲۸۵ نفر هم مرز تمرچین را برای این امر معنوی تعیین کرده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به اختصاص پروازهای ویژه روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور زنجان به نجف و شانزدهم و هجدهم شهریور نجف به زنجان گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته، ۴ پرواز ویژه دیگر برای همان تاریخ‌ها اختصاص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه خروج زائران بدون گذرنامه معتبر از مرزها امکان پذیر نیست افزود: تا پایان روز گذشته ۱۳ هزار و ۷۰ قطعه گذرنامه زیارتی همچنین چهار هزار و ۳۰۰ قطعه نیز گذرنامه‌های تاریخ گذشته و تمدیدی در این استان صادر شد.

وی افزود، بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران، توسط ۳۹۲ دستگاه وسیله نقلیه عمومی تا مرزها جابجا شده‌اند.

رفیعی به بازدید انجام شده اعضای ستاد اربعین از پایانه حمل و نقل مسافری گفت: با کارهای انجام گرفته سفر به سایر استان‌ها نیز مدیریت شده است به طوری که همزمان با پوشش مسافران مرزها، اعزام اتوبوس‌های مسافربری به تهران نیز انجام می‌شود و مسافران سایر استان‌ها هم، خدمات دهی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: کسانی که تمایل دارند با خودروی شخصی به مرزها عزیمت کنند، در صورت امکان سعی کنند چند زائر دیگر را هم با خود همراه کنند تا از حجم بالای استفاده مسافران از حمل و نقل عمومی بکاهند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه موکب ویژه بهداشت و درمان استان زنجان در کشور عراق مستقر شده است گفت: طی سه روز گذشته بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر از زائران حسینی در مسیر پیاده روی نجف - کربلا از درمانگاه تخصصی هلال‌احمر این استان خدمات دریافت کردند.

رفیعی با اذعان به اینکه ۳۴ موکب استان زنجان روزانه از ۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌کنند. از زائران خواست سفر خود را به روزهای پایانی این مراسم جهانی موکول نکنند و زمان سفر و توقف در شهرهای زیارتی را نیز کوتاه کنند.

کد خبر 684280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.