تعداد بالای فروشگاه‌های سم‌فروشی در مازندران آسیب‌زا است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم‌فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست، چراکه تعدد فروشگاه‌های آفت‌کش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رنجبر اقدم امروز _پنج‌شنبه نهم شهریورماه_ در جلسه ارتقای سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزارهای مازندران اظهار کرد: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌ها و اساسی‌ترین هدف‌ها در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که ارتقای سلامت محصولات غذایی تولیدی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند، افزود: ۶۰ درصد آفت‌کش‌هایی که در مازندران استفاده می‌شود در اراضی شالیزاری است که از برخی از آن‌ها نیازی به استفاده در مزارع نیست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم‌فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست، چراکه تعدد فروشگاه‌های آفت‌کش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دانش استفاده از سم‌پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند.

خرید ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد کشاورزان

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه مازندران از پرچم‌داران امنیت غذایی کشور است، اظهار کرد: سالانه هشت میلیون تن تولیدات کشاورزی با تنوع بالا در مازندران تولید می‌شود که جایگاه مطلوبی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای مازندران به خوبی انجام شد، افزود: سال ۱۴۰۰، ۶۷ هزار تن گندم مازاد تولید در مازندران خریداری شد در حالیکه اکنون ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد کشاورزان مازندران خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مازندران از استان‌های کم‌باران است و در آغاز کشت پاییزه ۴۰ درصد نسبت به سال زراعی کاهش بارندگی داشتیم.

کد خبر 684260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.