دولت برای تکمیل ۳۲۷ مدرسه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی همت کند

رئیس مجمع نمایندگان آذریایجان غربی با تاکید بر ضرورت صدور مجوز ورزشگاه ۱۲ هزار نفری و بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی ارومیه، گفت: ۳۲۷ مدرسه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیازمند همت دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله حضرت‌پور امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: با همت استاندار آذربایجان غربی این استان به کانون توجهات در بخش‌های مختلف تبدیل شده است؛ با وجود اینکه رئیس جمهور و کابینه دولت به حضور وی نیازمند است، اما به دلیل محرومیت استان در بخش‌های گوناگون، وی در آذربایجان‌غربی مشغول خدمت است.

وی افزود: برنامه بودجه‌ریزی کشور باید به نحوی باشد که اعتبارات استان‌های سردسیری همانند آذربایجان‌غربی در شش‌ماهه نخست سال تخصیص پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارومیه ظرفیت عظیمی برای سرمایه‌گذاری در بحث ورزش به‌ویژه والیبال دارد، این موضوع می‌تواند به حرکت اقتصاد استان بینجامد، گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم تا مجوز ماده ۲۳، برای آغاز عملیات ورزشگاه حداقل ۱۲ هزار نفری ارومیه و بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی این شهر را صادر کند.

حضرت‌پور با اشاره به همسایگی آذربایجان غربی با سه کشور خارجی و مجاورت با پنج کشور، یادآور شد: در بحث توریسم درمانی، استان آذربایجان غربی محل تردد بیماران کشورهای همسایه است، از این رو انتظار داریم نگاه جدی به این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان، ادامه داد: با توجه به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در جاده‌ای استان، راه‌های استان به ایمن‌سازی و تعریض فوری نیاز دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطار شهری ارومیه و راه‌آهن ارومیه_ تبریز خواسته مردم ارومیه از دولت است و استان برای تحول به اجرای این ابرپروژه‌ها نیاز دارد.

حضرت‌پور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی ۳.۶ است که با توجه به سرانه آموزشی دو متر مربع کشور، با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر ۳۲۷ پروژه مدرسه نیمه‌تمام در استان داریم که تکمیل آن‌ها نیازمند همت دولت است.

کد خبر 684133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.