مسئولان محلی نقش خود را در توسعه ورزش همگانی فعال کنند

فرماندار تیران‌وکرون از شهرداران و دهیاران این شهرستان خواست تا در توسعه ورزش همگانی نقش فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی‌کیا امشب _چهارشنبه، هشتم شهریورماه_ در گردهمایی هیئت‌های ورزشی تیران‌وکرون در محل زورخانه شهر تیران اظهار کرد: ورزش و جوانان تنها متولی توسعه ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی نیست، بلکه دیگر دستگاه‌های اداری مثل هلال احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس مأموریت و شرح وظایف در این خصوص وظایفی دارند.

وی افزود: احداث سالن و محیط‌های بسته و روباز ورزشی توسط این مراکز و استفاده عمومی از آن‌ها باعث جبران بخش زیادی از کمبود فضا خواهد بود.

فرماندار تیران‌وکرون به اجرای فعالیت‌ها و طرح‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه ورزش همگانی و ایجاد تکاپو و دوری از تنبلی و بی حرکتی نقش دارند و هیئت‌های ورزشی و اداره ورزش و جوانان بسترساز این تعاملات و همکاری‌های مشترک باشد.

وی ادامه داد: جلب نظر خیران و فعالان اقتصادی مثل صنعتگران، سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و اصناف برای مشارکت و همکاری در بخش‌های مختلف ورزشی به خصوص ورزش همگانی لازم است که در این خصوص باید ایجاد انگیزه و برندسازی صورت گیرد.

محمدی‌کیا نقش دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در توسعه ورزش را مهم خواند و تصریح کرد: این نهادهای محلی در کنار دیگر مأموریت‌های خود، در این خصوص نیز وظایفی دارند که با ارائه طرح و برنامه و پشتیبانی از طرح‌های ورزشی در این خصوص همکاری کنند.

وی از شهرداران و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا از روزمرگی و بی‌برنامگی در طرح و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی دوری کنند و با نگاه بلند در این عرصه‌ها کار کنند.

فرماندار تیران‌وکرون فرهنگ‌سازی برای ورزش در بین آحاد شهروندان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها در این خصوص نقش دارند، اما هیئت‌های ورزشی نیز باید بیشتر به این مسائل بپردازند.

وی فعال‌سازی نقش صنایع و سرمایه‌گذاران در توسعه ورزش شهرستان را مهم دانست و ادامه داد: فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در انجام نقش اجتماعی خود در حوزه‌های مختلف همکاری دارند که نظر آن‌ها و حمایت‌هایشان را برای توسعه ورزش نیز بکار می‌گیریم.

محمدی‌کیا همکاری بخش تولید در تیران‌وکرون برای حمایت از ورزش را نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده منطقه و شناسایی و رشد استعدادها دانست.

کد خبر 684065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.