رتبه نخست کهگیلویه‌ و بویراحمد در کاهش تصادفات منجر به مرگ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، از کسب رتبه نخست استان در کاهش تصادفات منجر به مرگ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عابد محمدی امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در زمینه کاهش ۳۱.۸ درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی در راه‌های برون‌شهری و روستایی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی افزود: تلفات سه ماه نخست تصادفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ از ۶۶ نفر به ۴۵ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده که این آمار کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: بهسازی و آسفالت ۱۴۹ کیلومتر راه روستایی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال، در راستای ایمن‌سازی و کاهش تصادفات در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت ۴۱۴ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی نیز با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است، اضافه کرد: برای حذف تصادف‌های رخ به رخ که در بزرگراه‌ها کام مردم را تلخ کرده بود، ۲۹ کیلومتر جداکننده (نیوجرسی) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه تحویلی سازنده (راه و شهرسازی) توسط این اداره کل در دو سال اخیر انجام شده است.

مدیر کل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از حذف و اصلاح ۱۵۶ نقطه حادثه‌خیز مصوب سال ۱۳۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: ۱۱ نقطه حادثه‌خیز دیگر در حال اقدام و ۲۷ نقطه در سفر دوم رئیس‌جمهور نیز از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل بود که ارائه شده است.

کد خبر 683969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.