جنبش "نه به گردشگر" در زیباترین شهر اتریش

ساکنان زیباترین شهر کوچک اتریش، هالشتات، از تبدیل شهر خود به یک پارک تفریحی موضوعی به ستوه آمده و به ورود بیش‌ازحد گردشگران به شهر اعتراض کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هالشتات، کهن‌ترین و افسانه‌ای‌ترین شهر کوچک اتریش با مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، مراتع بکر و زندگی مدرن در خانه‌های قدیمی و زیبای سواحل دریاچه‌ای ناب است که در شیب‌های میان دریاچه و کوه‌های ارتفاعات آلپ قرار دارد. این شهر رویایی با تنها ۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارای تاریخی هفت هزار ساله است و از سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جا دارد.

هالشتات کمی بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، اما در سال‌های اخیر به کانون گردشگری تبدیل شده و در طول فصل‌های گردشگری روزانه پذیرای ۱۰ هزار بازدیدکننده است. هرچند این امر به اقتصاد شهر بسیار کمک می‌کند اما خستگی ساکنان شهر را به همراه داشته است.

جنبش "نه به گردشگر" در زیباترین شهر اتریش

ساکنان بومی هالشتات از شهرت شهر و جریان مداوم گردشگران به مکانی که در گذشته سکونتگاه ایده‌آل آن‌ها بود، به ستوه آمده و اعتراض‌نامه‌ای طرح کرده‌اند که در آن از مقامات درخواست شده است برای ورود گردشگران به شهر محدودیت روزانه تعیین و تردد اتوبوس‌های گردشگری به‌ویژه برای تورهای یک‌روزه در طول عصر ممنوع شود، زیرا تعداد مسافران این تورها که تنها برای سلفی گرفتن با اماکن دیدنی، مناظر طبیعی و آثار کهن هالشتات به آن مراجعه می‌کنند بیش‌ازحد تصور است و جمعیت انبوه آن‌ها خیابان‌ها و میدان‌های باریک شهر را به‌نحوی پر می‌کنند که مانع از تردد ساکنان در شهر خود می‌شود.

از سوی دیگر ساکنان معتقدند تردد سالانه حداقل یک میلیون بازدیدکننده در این شهر باعث شده است هالشتات هم‌چون یک پارک موضوعی به‌نظر برسد، نه شهری بکر با تاریخ و جامعه خاص خود که قدمتی دیرینه دارد. این دغدغه در شهرهای دیگری هم‌چون ونیز و آمستردام که با ازدیاد گردشگران دست‌وپنجه نرم می‌کنند نیز مطرح است.

جنبش "نه به گردشگر" در زیباترین شهر اتریش

کد خبر 683691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.