کلسترول بالا چه تاثیری بر شنوایی دارد؟

یکی از علائم کمتر شناخته شده کلسترول بالا در بدن از دست دادن یا کاهش حس شنوایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسترول نوعی چربی است که بدن برای عملکرد صحیح خود به آن نیاز دارد. با این وجود، کلسترول مضر بیش از حد می‌تواند خطر ابتلاء به مشکلاتی مانند بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. کلسترول بالا اغلب به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می‌‎شود، زیرا ممکن است باعث بروز علائم خاصی نشود، البته ممکن است گاهی با علائم هشداردهنده همراه باشد. یکی از علائم کمتر شناخته شده کلسترول بالا در بدن، از دست دادن شنوایی است. متخصصان معتقدند که کاهش شنوایی ناشی از کلسترول بالا به تدریج اتفاق می‌افتد و اغلب هر دو گوش را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهد. در صورتی که این نوع مشکل شنوایی به‌موقع درمان نشود، با گذر زمان وخیم‌تر می‌شود.

کلسترول بالا می‌تواند با تجمع در شریان‌ها بر شنوایی افراد تأثیر داشته باشد. این اتفاق باعث می‌شود شریان‌ها باریک شوند و جریان خون برای عملکرد صحیح گوش‌ها محدود شود. زمانی که جریان خون در ساختارهای ظریف گوش داخلی به خطر بیفتد، احتمال کاهش شنوایی را افزایش می‌دهد. در صورتی که شنوایی شما تحت تأثیر کلسترول بالا قرار گرفته باشد، باید طبق توصیه پزشک، به همراه مصرف دارو تغییرات خاصی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش یا افزایش سطح کلسترول بد دارد. در صورتی که تمایل دارید کلسترول خون را کاهش دهید از مصرف بعضی غذاها مانند کیک، بیسکوئیت، سوسیس و گوشت چرب دوری کنید، همچنین لازم است قبل از خرید محصولات غذایی، مواد تشکیل‌دهنده آن را بخوانید و در صورتی که کلسترول بالایی دارند، از خرید آن‌ها خودداری کنید.

کلسترول بالا علاوه بر اینکه باعث کاهش شنوایی می‌شود، خطر بروز علائم دیگر مانند تورم در بند انگشتان دست، زانو یا مچ پا را نیز افزایش می‌دهد. کلسترول بالا همچنین می‌تواند منجر به بروز توده‌های کوچک و زردرنگ در نزدیکی چشم شود، بنابراین در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 683584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.