ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه قرار گرفت

فرماندار ویژه کاشان گفت: متخصصان یک مجموعه دانش‌بنیان موفق شدند پارچه سه‌بعدی بافته‌شده با نخ شیشه‌ای را با یک‌چهارم قیمت نمونه خارجی تولید کنند.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک مجموعه دانش‌بنیان موفق شدند برای نخستین‌بار پارچه سه‌بعدی بافته‌شده با نخ شیشه‌ای را با یک‌چهارم قیمت نمونه خارجی تولید کنند.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان توانست ایران را در جمع پنج کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه قرار دهد.

فرماندار ویژه کاشان گفت: ایران به همت یک شرکت دانش‌بنیان به جمع پنج کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه مورد استفاده در صنعت ساختمان بعد از آمریکا، آلمان، ژاپن، چین و بلژیک پیوست.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سالن اشتغال ۵۰ نفر فراهم می‌شود، اظهار کرد: کلنگ احداث سالن توسعه تولید این شرکت با زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به زمین زده شد.

زارعی گفت: پارچه سه‌بعدی بافته شده با نخ شیشه و انواع صفحات کامپوزیتی تقویت‌شده با این نوع پارچه به شکل توخالی یا پرشده با انواع ملات سبک و سنگین ساخته می‌شود تا این راه‌حل نوآورانه و کاربردهای گوناگون، به ارتقای صنعت ساختمان کمک کند.

وی افزود: این پارچه‌ها و امکان تولید آنها در تعداد محدودی از کشورهای صنعتی، به عنوان یک فناوری سطح بالا شناخته می‌شود، اکنون فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان و پژوهشگران کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همکاری فعالان فناور یک دانش‌بنیان، پس از یک دهه، توانستند به بافت صنعتی این نوع پارچه و ثبت اختراع آن در ایران برسند.

فرماندار ویژه کاشان افزود: کاربردهای این محصول در صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، راه و ترابری، صنعت آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، ساخت کانکس‌ها، اتاقک‌ها و پناهگاه‌های کامپوزیتی، سازه‌ها و مستحکم‌سازی آن‌ها، گلخانه‌های صنعتی، عمران و تأسیسات شهری و محافظت از دیواره‌های بتنی نمایان می‌شود.

کد خبر 683397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.