صدور هشدار زرد هواشناسی / وزش باد شدید و گردوخاک در آسمان اصفهان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید موقتی مناطق مستعد به ویژه غرب استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس صدور امروز هشدار سطح زرد هواشناسی، طی فردا و روز چهارشنبه _هشتم شهریورماه_ وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید موقتی مناطق مستعد به ویژه غرب استان را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به ورود سامانه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید از فردا تا پایان روز چهارشنبه در استان، افزود: فعالیت این سامانه فردا در شهرستان‌های مناطق غربی به ویژه فریدونشهر، بویین میاندشت، گلپایگان، خوانسار، داران و چادگان دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: مناطق غرب، جنوب و مرکز استان به ویژه شهرستان‌های فریدون‌شهر، بویین میاندشت، خوانسار، میمه، گلپایگان، چادگان، داران، سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، ورزنه، زرین‌شهر، مورچه خورت، لنجان، اصفهان، نجف‌آباد، تیران و کرون در روز چهارشنبه با مخاطرات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید موقتی همراه خواهد بود.

وی، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها و آسیب به صنایع کشاورزی را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور دانست و خاطرنشان کرد: مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، رعایت عدم سمپاشی و محلول‌پاشی توصیه می‌شود.

کد خبر 683382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.