بهبود ۱۵۰۰ زائر اربعین حسینی از گرمازدگی

رئیس اورژانس کشور با اشاره به گرمازدگی ۱۵۰۰ زائر اربعین حسینی از شناسایی و درمان ۱۶ مورد مالاریای مثبت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر میعادفر امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی، اظهار کرد: از بیست‌وهفتم مردادماه، عملیات خدمت‌رسانی در مرزهای کشور آغاز شد و با توجه به افزایش روزانه تردد زائران، ظرفیت خدمت‌رسانی توسعه یافت.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی بیش از ۲۰ هزار نفر در حوزه فوریت‌های پزشکی در مرزها، افزود: مهم‌ترین چالش در حال حاضر، گرمازدگی است و ۱۵۰۰ نفر از زائرانی که دچار گرمازدگی شده بودند، با سرم درمانی بهبود یافتند و به سفر ادامه دادند.

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در سال جاری، کانکس سرد در مراکز نقطه صفر مرزی فعال شده است تا افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند از این مراکز استفاده کنند.

وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از مناطق مرزی، ادامه داد: وزیر بهداشت چند روز گذشته در مرزهای شلمچه و مهران حضور یافت و تذکراتی ارائه داد تا خدمات بهتر و بیشتری به زائران در بیمارستان صحرایی ارائه شود.

میعادفر گفت: در حوزه موارد بهداشتی، اقداماتی انجام و برای زائرانی که از مرزهای شرقی وارد می‌شوند، ۱۵ هزار دوز واکسیناسیون تزریق شده است.

وی با بیان اینکه همچنین انجام تست کرونا و دلتا نیز لحاظ و ۱۶ مورد مالاریای مثبت شناسایی شده است که تحت درمان قرار گرفتند، ادامه داد: در مرزهای هشت گانه، اقداماتی مانند نظارت بر طبخ غذا و آموزش موارد ایمنی لازم انجام شده است.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بهتر است زائران از مرزهای شمالی تمرچین و باشماق تردد، از کوله‌پشتی سبک استفاده و سفر خود را مدیریت کنند تا در ساعات شب در مرزها مستقر شوند؛ همچنین افرادی که بیماری مزمن دارند، داروهای لازم را همراه داشته باشند و از مایعات فراوان استفاده کنند.

کد خبر 683151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.