افزایش تعداد اتوبوس‌های بدون آلایندگی در لندن

بیش از ۸۰ اتوبوس بدون آلایندگی در منطقه ساتن لندن مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل لندن (Tfl) اعلام کرده است که خدمات اتوبوس‌رانی در خارج از لندن افزایش بافته است، این اقدام با گسترش ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی پیشرو عملی شده است، به تازگی نیز بیش از ۸۰ اتوبوس برقی بدون آلایندگی در ساتن لندن مورد استفاده قرار گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر، تقریباً ۱۰۰ اتوبوس بدون آلایندگی در ساتن مشغول به کار هستند.

این اقدام با هدف Tfl برای دستیابی به ناوگان اتوبوس بدون آلایندگی تا سال ۲۰۳۴، مطابقت دارد؛ همچنین، ارائه اتوبوس‌های برقی بدون آلایندگی به سرویس حمل‌ونقل باعث کاهش انتشار گازهای خطرناک و کربن در هوا می‏‌شود، بنابراین خطر ابتلاء به بیماری‌های خطرناک و مرگ زودرس کاهش پیدا می‌کند؛ با بهبود چندین مسیر اتوبوس‌رانی از ژانویه ۲۰۲۳، یک میلیون کیلومتر مسافت بیشتر در سال ارائه شده است.

اتوبوس‌های ساتن با آلایندگی صفر دارای ویژگی‌هایی مانند قسمت‌های جادار برای قرار دادن ویلچر، پورت‌های شارژ USB و نمایشگرهای LED هستند.

به گفته مقامات شهری، اتوبوس‌های برقی بدون آلایندگی سریع‌ترین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش برای جابه‌جایی افراد است. به لطف معرفی این وسایل نقلیه جدید، نیمی از سفرهای با اتوبوس در این منطقه آلاینده صفر خواهند بود و به بهبود کیفیت هوا برای افرادی که در آن مناطق کار یا زندگی می‌کنند، کمک می‌کند.

این نوع اتوبوس‌های برقی در بین افراد بسیار محبوب هستند، به عنوان وسایل حمل‌ونقل عمومی پایدار شناخته می‌‎شوند و سلامت افراد را نیز به خطر نمی‌اندازد.

از آنجایی که اضافه شدن اتوبوس‌های برقی بدون آلایندگی به خطوط حمل‌ونقل به بهبود کیفیت آب‌وهوا کمک می‌کند، خطر ابتلاء به آسم، ذات‌الریه و دیگر مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهد.

به زودی میزان استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی در منطقه ساتن کاهش پیدا می‌کند و پیاده‌روی کردن، دوچرخه‌سواری کردن و استفاده از حمل‌ونقل عمومی مورد توجه افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 682939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.