افزایش چهار برابری ‌پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم

فرماندار قم گفت: در استان قم ۸۶۷ نفر در مرحله پیش ثبت‌نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که این عدد نسبت به دوره گذشته افزایش بیش از چهار برابری دارد.

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌ثبت‌نام ۸۶۷ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم اظهار کرد: در دوره قبلی شاهد ثبت‌نام ۲۰۱ نفر برای این منظور بودیم.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات با قانون جدید برگزار می‌شود، افزود: مطابق با قانون جدید رأی‌دهندگان با پنج مدرک شناسایی می‌توانند به رأی دادن اقدام کنند.

فرماندار قم ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت‌ها در این دوره، اجرای مرحله پیش‌ثبت‌نام است که به صورت کامل الکترونیکی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید یک هشتم حوزه‌های انتخابیه باید به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار کنند، گفت: در استان قم آمادگی برگزاری کامل انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم.

ذاکریان با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته آزمون و خطای این موضوع در قم به خوبی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قم زیرساخت‌های خوبی دارد، امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی حتی در روستاهای استان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات همکاری کنند، افزود: نزدیک به ۱۶۰۰ نماینده فرماندار برای برگزاری انتخابات نیاز داریم که دستگاه‌ها باید نیروهای امین و زبده خود را برای این منظور در اختیار فرمانداری بگذارند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه ارتقای سطح مشارکت و سلامت از مهم‌ترین اهداف مجریان انتخابات است، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از هر گونه ورود به مسائل جناح‌بندی و حاشیه‌ای در آستانه برگزاری انتخابات پرهیز کنند.

کد خبر 682927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.