شرایط حضور اتباع در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲

بر اساس تدابیر اندیشیده شده، اتباع خارجی که قصد حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند، باید از مرزهای مشخص شده تردد کنند، اتباع خارجی مقیم ایران نیز می‌توانند با دریافت دفترچه صدور اقامت و بدون احتیاج به گرفتن ویزا به این سفر اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر سال اتباع خارجی بسیاری مانند ایرانیان قصد حضور و شرکت در مراسم پرشور اربعین حسینی را دارند، از این‌رو برای سال جاری نیز همچون سال‌های پیشین، تدابیری در نظر گرفته شده که رعایت آنها برای تمام افراد از جمله اتباع خارجی که در کشور حضور و قصد سفر به عراق را دارند، الزامی است.

سردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس گذرنامه فراجا، با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۵۵ تا ۶۰ هزار درخواست صدور گذرنامه زیارتی دریافت می‌کنیم، اظهار کرد: همکاران ما در اداره گذرنامه در سه شیفت کاری در حال فعالیت هستند تا هرچه زودتر گذرنامه را به دست متقاضیان برسانند.

وی با بیان اینکه هیچ عقب‌ماندگی در خصوص چاپ گذرنامه نداریم و فعالیت‌ها به‌روز شده است، افزود: بخشی از گذرنامه‌ها دارای نقص مدرک بودند که در این مدت تلاش کرده‌ایم که با رفع این مشکل، هرچه زودتر گذرنامه به دست متقاضیان برسد.

رئیس پلیس گذرنامه فراجا با تاکید بر اینکه روند رسیدن گذرنامه به دست متقاضیان تسهیل شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار گذرنامه زیارتی که در ۱۲ برگ چاپ شده، پنج‌ساله است. اتباع خارجی مقیم ایران از طریق دفاتر وکالت می‌توانند درخواست دفترچه صدور اقامت کنند و از طریق این دفترچه که توسط پلیس صادر می‌شود، در این راهپیمایی شرکت کنند و احتیاجی به گرفتن ویزا ندارند.

اتباع خارجی مقیم ایران برای زیارت اربعین از مرز شلمچه امکان تردد دارند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در ششمین اطلاعیه خود نوشت: «به اطلاع اتباع خارجی متقاضی شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) می‌رساند با توجه به توافقات انجام گرفته با دولت عراق، نحوه تردد اتباع خارجی از جمله مقیم یا غیرمقیم از خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به این شرح خواهد بود که شایسته است اتباع خارجی نسبت به همکاری لازم پیرامون برنامه‌ریزی تردد از مسیرهای اعلامی، اهتمام ویژه داشته باشند.

۱. اتباع خارجی مقیم ایران پس از ثبت‌نام در سامانه و اخذ سند مسافرتی، تنها از مرز شلمچه امکان تردد دارند.

۲. اتباع خارجی (غیرمقیم) کشورهای شرقی ایران اعم از پاکستانی، افغانستانی و هندی تنها مجاز به تردد از مرز چذابه خواهند بود و این دسته از زوار امکان تردد با اتوبوس‌های کشور پاکستان را با رعایت ملاحظات ابلاغی دارند.

۳. اتباع خارجی (غیرمقیم) از کشورهای شمالی ایران مجاز به تردد از تمام مرزهای خروجی زائرین اربعین خواهند بود.

۴. تمام زوار اتباع خارجی اعم از مقیم یا ترانزیت، در زمان بازگشت به کشور ایران نیز از مرز خروجی قبلی مجاز به ورود به کشور خواهند بود.»

کد خبر 682871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.