اعضای هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در استان اصفهان مشخص شدند + اسامی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اصفهان از معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان مشخص شدند.

مرتضی طبیبی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حجت‌الاسلام عبدالجواد عبداللهی به عنوان رئیس هیئت نظارت، مرتضی طبیبی جبلی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، مرتضی آرسته و ناصر هادی به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا، بر اساس ماده (۱) قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان پیش از شروع انتخابات ۵ نفر را به عنوان اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب و به وزارت کشور معرفی می‌شوند.

همچنین بر اساس ماده (۷) قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات باید در هر استان هیئتی مرکب از پنج نفر با شرایط مذکور در ماده (۱) این قانون را جهت نظارت بر انتخابات تعیین کند.

شورای نگهبان طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

بنا بر اعلام وزارت کشور، ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر در مرحله پیش ثبت نام مدارک هویتی خود را در سامانه پنجره واحد خدمت وزارت کشور بارگذاری کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه طبق قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام در دو مرحله انجام خواهد شد، گفت: بر اساس مواعید تعیین شده متناسب با روز ۱۱ اسفند ماه که روز برگزاری انتخابات خواهد بود، از بیست‌وهفتم مهرماه به مدت یک هفته تا سوم آبان‌ماه، ثبت‌نام قطعی انجام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 682797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.